Monday, December 24, 2007

Black Ivy verzija f.1 !

E, pa, drage sestre drugarice, isterivačice, pred vama je prva završena ruka našeg dugoiščekivanog scenarija! Umesto 28. novembra na dvogodišnjicu početka rada,kako sam preoptimistično najavljivao pre oko metar dana, pao je 23. decembar, al bar smo stigli pre kraja 2007. i to je nešto !

I, pre nego što krenemo svi zajedno u kasapljenje istog, evo i moje kratke uvodne reči:

Prva stvar sa kojom sam apriori zadovoljan je, naravno, to što smo stvar priveli kraju i što imamo pred sobom jednu od početka do kraja čitljivu ruku, koje se, bar ja, ni najmanje ne stidim nikome da pokažem, čak naprotiv ! I, mislim, posle svih peripetija kroz koje smo prolazili svi zajedno radeći na Crnoj Ivani, posle tona mejlova, sastanaka, diskusija, rasprava, odustajanja i vraćanja, menjanja koncepcija,traženja pravog rešenja, da je to već samo po sebi nešto. Isterivači nisu samo zaludni kenjatori, već imaju i konkretnu (i poprilično podebelu) stvar za sobom, sa kojom će, nadam se vrlo uskoro, moći i da se podiče,al' otom potom...

Takođe, iako ne mislim da je način rada na scenraiju bio pravi, čak naprotiv, i iako sam ubeđen da smo tu gde smo sad mogli da budemo i pre godinu dana, il' aj da kažemo bar 6 meseci, sve više sam sklon mišljenju kako: 1. u datom trenutku & okolnostima mi i nismo mogli drugačije, 2. ta ogromna energija koju smo ugradili u temelje grada budućnosti će morati itekako da se isplati, one way or another i 3.u trenutku kada je domaći film već odavno na samom dnu i to muljevitom /upravo se vratismo sa beskrupuloznog mučenja publike zvanog Hadersfild/ nekako mi para uši da kažem da smo 'uložili previše vremena u rad na scenriju'

Hteo bih i da vam se zahvalim na strpljenju za ovih ovih 6 meseci, koliko je scanrio 'bio kod mene' i da probam da se opravdam time što, osim toga što generalno bolesno sporo pišem,'al očigledno ne mogu drugačije, nikako nisam hteo da (opet) pred sobom imamo nešto što kao ima dobrih delova, al mora još puno na tome da se radi & raduikalno menja, već da konačno imamo prvu ruku od početka do kraja, u kojoj istina ima još kol'ko hoćeš prostora za napredovanje, al' generalno to je to. I, iako imam užasnu tremu kako ćete da reagujete, nekako verujem da sam u tome i uspeo.

Kao što ćete videti, u samom scenariju sam se najvećim delo držao onog poslednjeg storilajna, koji je Iva napisala i od koga smo tamo negde u junu-julu pokušali da napravimo scenario, pa stali. Takođe, gotovo sve scene & likove, koje sam ubacivao mi smo već negde & nekad u raznoraznim verzijama imali i definisali, tako da sam se najvećim delom osećao kao pred gomilom rasutih puzzli naših misli & ideja, koje je trebalo probrati i sklopiti u skladnu celinu.

Sve u svemu, s izrazitim nestrpljenjem čekam vaše komentare, pa i one najgrđe...

Long live Black Ivy, City of the Future, Sisters Friends & Truth Busters !

29 comments:

Anonymous said...

Ziveo popadijo!

Evo cekam da mi djedo Cecka the cleaning lady pa ti saljem textualnu poruku da te po tvom nagovoru upozorim na pocetak citanja, pa idem dole u fic da citam i uzivam.
Mozemo posle tvog posla da se nadjemo svo troje, da pricamo (mada krris nije procitala?) a da joj sibnes na mail?

MPK Power said...

Poslao Kristini još sinoć na tasmydan, valjda je dobila. Aj sad ću i na ovu neku drugu adresu.
Možete da se nađemo kad god hoćete. Inače, već sam mislim rekao da mi, iako su bila počela da me smaraju naša okupljanja, sada baš nedostaju i jedva čekam da se nađemo, kenjemo i svađamo oko gluposti.

may price said...

e, pocela sam da citam, drugari. jako dobro ;)

Anonymous said...

Black Ivy rules!

Procitao Mare, relativno nevinog uma, i odusevio se. Kaze da je to najbolji srpski scenario! Doduse, ne kaze sam od sebe, nego ja kazem:
"jel da da je najbolji srpski scenario?"
Mare: "jeste".
I to je nesto!

(nema ko da igra gorana i anu :(

Anonymous said...

nema ko da rezira :((((((

Anonymous said...

e, da, kaze mare da mu je gotivna gunisovstina, mislim, mora da se drzi na toj nekoj granici na kojoj je sad (da ne predje u ono ko kod mene u scenosledu previse), ali da mu je to cak najbolje u scenariu jer je nekako real i dobro za identifikaciju i da stvara to osecanje mi (mladi) vs. oni (skotovi).

sestra luzerka said...

Užasno uzbudljivo, jako brzo pročitano, jasno i prst u oko taman koliko treba.
imala sam samo mali problem sa onim flashbackovima oko Aninog pokušaja samoubistva, nazirem šta je al mi nije baš do kraja jasno.
Sve ostalo jasno ko suza!

MPK Power said...

Pa, da, a taman će na f.2 /kako smo lepo sve juče osmislili, mnogo sam srećan,jedva čekam/ da kaže sam od sebe da je najbolji serbische screenplay, kao što i jeste !

Mnogo mi je drago, Senka,da ti je zanimljivo, to mi je baš važno. Ne kapiram samo šta ti nije jasno u vezi Aninog pokušala samoubistva, tj. da li ti nije jasno na početku, pa posle jeste ili šta tačno?

Što se tiče reditelja (a samim tim i glumaca), naše ja da damo sve od sebe da nađemo najbolje moguće i ja nekako iskrenio verujem da ćemo biti zadovoljni....

MPK Power said...

a, nekako, sve mi miriše da uskoro sledi kristinina iscrpna analiza....

sestra luzerka said...

na početku mi je flešbek intrigantan, posle se pojašnjava, znam o kome se radi, ali nekako do kraja mi je cela priča malo blury. sve ostalo mi je kristalo jasno.

MPK Power said...

aha-znači negde imaš problem na liniji cela ta priča iz prošlosti-daklem, evo ja sada da ti je ispričam,a ti mi reci koji deo ti je promakao ili misliš da nije dovoljno jasan-btw SPOILER !-tj, nadalje nek ne čitaju oni, koji nisu čitali scenario!

Daklem, Goran i Ana su se smuvali u IV godini gimnazije i ljubav-neviđena je procvetala za vreme demonstracija /Ana ulazi u neki drugi svet,zezanje, borba protiv S, kriju se od njenog ćaleta, Slobe, romantika, ljubav sto posto/. Negde pred kraj demonstracija, Ana poziva Gorana da spava kod nje na Avali nekoliko dana, pošto su joj roditelji otišli na zimovanje, a jedno veče odlučuju i da pozovu društvo na žurku. Jednog jutra, jureći se po dvorištu & garaži, njih dvoje obaraju policu i pronalaze kasetu. Dok Goran spava, Ana pogleda kasetu i vidi ćaleta kako vezuje, bije i siluje ribe na ratištu. Te večeri, na žurci, Ana sebi prereže vene. Goran je pronalazi, nosi u bolnicu, gde joj spasavaju život. Nakon toga, ćale i keva šalju Anu na lečenje & ispiranje mozga kod nekog našeg psihijatra,a njihovog prijatelja u inostranstvo. Ana prekida svaki kontakt sa Goranom, što Gorana psihički ubija i negde pred bombardovanje, on odlučuje da zapali iz zemlje.
Osam /a kad film izađe, biće i svih 10/ godina kasnije,Goarn se vraća i kreće film...

MPK Power said...

Jebote, al, izgleda zanimljivo kad ga sad čitam ovako ! :)

Aj' napišemo i roman Grad budućnosti, pa greh je ne napisati ga...

Anonymous said...

Znaci veliki greh je ne napisati roman.
I to pazi ovako, ko Fokner, iz dve perspektive:
Ivanina i Goranova.
Ili moze naracija preminulog, kao u Domacicama, American Beauty i gde ono bese prvo... kod npr Howarda Hawksa ili nekog tako reditelja forsiranog na prvoj godini.
Ali sad mi se cini zanimljivije ovo iz dve perspektive. Idu paralelno.
Jedna je Ivanina i pocinje sa njenim dolaskom u Beograd / u studenjak (drzimo se stare verzije bez Konjarnika, jer ima mesta, a za scenario je ovako 100x bolje, bravo Mare). Goranova perspektiva pocinje od njegovog dolaska u Beograd. Ivana prica svoju verziju sve do smrti, a Goran do razotkrivanja ubice i svog odlaska.
Ili moze samo Goranova prica, bez prvog lica, ali ona poduza verzija sa svim infosima i vecim fokusom na Black Ivy

Anonymous said...

E, da, da, a oboje idealizuju Anu i zaljubljeni su u nju :)

BTW, zvala me Krris, kaze nema tvoj "poslovni pob" br i kaze da je jutros procitala prvih 60 str i da joj je odlicno, ali da nazalost mora na posao, pa ce cim se vrati da zavrsi, pa onda da sutra svi idemo na Acu Facu u Deretu/knez, pa posle da ostanemo da kenjamo.
Pobegni s posla, MPKP, reci da si bolestan i da moras da primis injekciju :)

MPK Power said...

pa,da, sad, potoje rayni načini. Svakako više o samoj Blek Ajvi,al' ne preterivati.
U svakom slučaju, opisi prošlosti, demonstracija, pa sve filozofije vezane za Beograd današnjice, odnosno za likove, pa Goranova neka razmišljanja. Ima baš, baš puno proznog potencijala. Samo, gde si čula za roman koji su napisali troje? Kikikikiki...vrh.

MPK Power said...

i gde je ova Kristina? Nestrpljivo čekam njen komentar od 3 strane. Izgleda da se baš zaljubila....kikikikiki...

Anonymous said...

E, Pope, posto ja to neumem, ne bilo ti zapovedjeno dodaj label "pravednicka literatura" pa da labelujemo i doplera, a i za ubuduce

Anonymous said...

Pa napisah ti za kristi, procitala do str 60, kaze odlicno, morala da ide na posao, zavrsava cim se vrati.

Vidimo se da njakemo sutra posle Ace Face. Pobegni s posla.

MPK Power said...

ah, da, ne videh za kriss, ok :)
sad ću da stavim novi label

Anonymous said...

e, pa, procitala sam. ugrabih malo vremena na poslu da vam napisem svoj komentar. kriss je vec upucena, jer smo se malopre videle.

dakle, prvo i osnovno, ti dijalozi. mare, cenim da je to tvoje maslo, jer neki izrazi mi nikako ne lice na ivy i kriss. svi ne mogu da se izrazavaju isto, to da se koriguje. isto sto se govora tice, mnogo mi se onaj darko izrazava kao baki sin sa vozdovaca, i malo mi to smeta. ipak je on kao neki biznismen. znam da mi stalno prebacujete zbog mojih isuvise sofisticiranih prikaza kriminalaca, i znam da su svi oni u realnosti naravno podjednako nemusti, ali prosto mislim da film namece odredjeno nijansiranje takvog govora.

drugo, da, slazem se, bgd je selo, svi se znaju, ali kod vas se mnogo svi znaju. bas je goran isao sa likom iz te kompanije u skolu, bas misina bivsa riba radi u diskoteci, i ona bas poznaje ribu koja je bila u tom stanu. i svi su vrlo raspolozeni da pricaju o temi koja nije bas naivna. jeste, ona riba iz vrtica se kao nesto necka, ali na kraju ipak poklekne i sve isprica. mislim da bi trebalo da goran malo vise nailazi na neki dead end.

ni meni nije jasno sto ana odluci da se ubije jer je njen cale budala? i cak i da pokusa upravo zbog toga, sto ona ostaje u njegovoj blizini i narednih 10 godina, sa sve onim "tatice" fazonom? kapiram kada te neko toliko razocara, da ti se u najmanju ruku zgadi, ti brate ne dizes ruku na sebe, nego mu se suprotstavis, ili u najmanju ruku sklonis od njega. cak i da je finansijski ili bilo kako drugo zavisna od njega u 17. godini, takva osoba ce prvom prilikom da zbrise odatle, a nece ostati narednih 10 godina u blizini nasilnika. cak i da racionalizuje to sto on radi, sto je skroz sick, ja nigde ne vidim razvoj te njene bolesti i ludila, do one scene kada goranu prica kako se njen otac svega nagledao na tom ratistu. to mi je skroz nekako odjednom.

ivana. ja sam nju od one prve scene sa roditeljima kapirala potpuno kao neko nevinasce u suludom svetu, kad na kraju ispadne drugo. ko je nju terao da se muva sa matorcima i ide u onaj stan? ja iz scenarija saznajem samo da je bila neka luda party girl.

politicka pozadina, puno referenci, ok, ako to zelite.

opet, zasto kasete koja ana pronalazi moraju bas da budu sa ratista, zasto tamo trazite korene njegove bolesti, sto prosto to ne mogu da budu kasete sa nekim ribama ovde?? i to je dovoljno strasno da se ana potrese. ali opet i ne da pokusa samoubistvo. moje misljenje.

da, mislim osumnjiceni, izbeglaja? kakvu to poruku salje. ali iskreno? kakvu ce u tome poruku videti 99% gledalaca. ne mi.

do neke 70 str. sve mi nekako super tece, a onda se stvari zbrzavaju, goran mi tu nekako odjednom iskonstruise celu pricu. mislim, super su elementi, samo malo vise tragova.

ok mi je i to na kraju, hajde ubi me, znate i sami da sam ljubitelj takvih krajeva, ne mozes mi nista, mozes samo da odes, efektno je i dosta govori.

ali, ako je cale kriv, sto sam pomislila, onda iz finalnog dijaloga sa goranom ne vidim njegovo priznanje? bar njemu. ako je izbeglaja (zasto??), ni to nije bas najjasnije, samo se naslucuje.

slazem se za novel, bilo bi super ;) ali, ivanina naracija, podrzavam dolfie tu, hit.

Anonymous said...

Hey May Price,

a da malo hvaaaaalis?
Salim se, dobre stvari se valjda podrazumevaju.

Ovako, na dijalogu vec radimo (slazem se za Darka, meni je, uz njega, Misa narocito smetao) ali da kazemo da to nije vazno jer, jebem li ga, potrebna je cela jedna posebna ruka samo za dijalog, u ovoj fazi je bitno da se kaze ono sto treba da se kaze i sto mora da se sazna. A ima i nekih dobrih dijaloga koje je Mare super napisao.

Meni je dobro da se svi znaju. Ako to previse smeta moze lako da se izbaci npr drug sa faksa posto on tu ne unapredjuje radnju, mada meni je dobar, bas zato sto se svi znaju ,sto je sustinski, cinjenica.

Ana? Hmmm... pazi nju cale nije zlostavljao, naprotiv, bio je onaj tip oca koj je obasipa poklonima (ali ne i paznjom, u pravom, gotivnom smislu) i gleda joj kroz prste, razmazuje je, tretira je kao "svoju princezu". Ana nema razloga da bezi od njega, samo je suocena sa uzasno konfliktnim emocijama kad sazna ko je njen cale u stvari.
Drugo, sto je vazno, Ana se nije samoubila. Ona je sebi presekla vene poprecno, na zurci punoj ljudi, sto je (a to dobro znamo iz filmova) znak da trazi pomoc i paznju.
Znaci njoj je bila potrebna pomoc.
To je ono sto je i samom Goranu nekako privlacno kod Ane, zato sto je "damzel in distress".
Trece, zelimo da uspostavimo Anu kao nekoga ko je malo nalud, opicen, malu razmazenu bogatasicu, ali koja nije glupa, kod koje se uzasno sukobljavaju osecanja ljubavi i mrznje prema porodici/ocu i poreklu. Znaci, definitivno nije emotivno stabilna, snazna osoba koja bi imala snage da se tome otrgne i pobegne. Dalje, ona je tinejdzerka. Tinejdzeri pokusavaju samoubistvo i zbog glupljih razloga (ja licno znam 2 primera).
Tako da se to za Anu, moram da priznam, ne slazem, al dobro, ako jos ljudi to bude reklo, verovatno tu ima neke istine.
Ja sam za to da se u sadasnjosti malo pojaca Anina labilnost, da pije neke pilule, da malo vise vidimo da je sick, a ne samo neka toplo-hladno flertusa.
Za Ivanu ne znam sta da kazem, tj nije mi jasno, nisi dala neki zakljucak. Mislis da bi bilo tragicnije da je bila "andjeo" ili neka prevarena ocekivanja ili...?

Sta mislis da je poruka klosara tj kako ce to ljudi da shvate?

Ova politika, to smo sve namerno, to mi je savrseno jasno da ce mnogima da bude too much, al jebiga, to il varis il ne varis. Kad smo mi pisali/pocinjali, jos nije postojao Delta City, sad je to bas goruce :), ja sam u svakom slucaju Ventura City preformulisala da bude Ventura Centar.

Slazem se da taj je ambivalentan kraj malo ni tamo ni vamo, to je zato sto smo i sami bili ambivalentni oko toga ko je ubica i najvise da li je to uopste bitno?

Anonymous said...

E M.C.

sad sam se cula s Popovichem da izanaliziramo tvoje komentare :)
evo sta smo zakljucili:

- Definitivno cemo raditi na dijalogu :)
- Pojasnicemo Anin status (odnos s ocem, samoubistvo) + sta se desavalo s njom i s Goranom posle zurke (ona je otisla na lecenje, a on, kasnije, u Ameriku)
- Promenicemo neke "prst u oko" reference na stvarnost
- Za kraj nismo sigurni da l' treba definisati... Krris, sta ti kazes?

i jos nesto, sad zaboravih...
thanx

may price said...

Ivy, pa naravno da se sve dobro podrazumeva ;) treba samo da poradite na finesama. ovaj scenario ako se snimi cak i u ovom obliku realno je bolji od svega sto je snimljeno u srbiji u poslednjih 10 godina. ali, ja sam shvatila da vi zelite da script bude savrsen? ;)

sto se mise tice, meni tu bas nista ne smeta, mada je on tu u sustini i neki da tako kazem periferan lik, za razliku od preostala 4, koja nose pricu i za koje mi je uzasno vazno da se lepo definisu.

ja u scenariju ne primecujem da ana ima ikakav unutrasnji konflikt (izuzev te jedine jedne scene kada zvuci blago neuroticno. ako ona ima neke probleme i nije bas "cista" to treba da se primecuje u nekim sitnicama od samog pocetka). gledalac ne zna kako je ona sekla vene, to niko ne prokomentarise, a to za navodni pokusaj samoubistva na zurci punoj ljudi, stoji. tu se slazem. mislim da definitivno treba da joj se poveca labilnost i da se kljuka nekim pilulama, da zaboravlja stvari, naglo menja raspolozenja, povremeno se iskljuci, ne moze da se skoncentrise itd..

znam da zapadam u klise, ali mislim da bi bilo mnogo tragicnije da je ivana bila andjelcic. vidi, meni je posle one scene sa roditeljima uzasno zao te devojke, a kasnije.. ne znam, ne mogu da kazem da mi nije zao, ali iz prica drugih saznajemo da se opijala, drogirala, vukla sa svima i sa matorim isla u stan.. pa recimo da mi ju je manje zao. i sta je nju uopste privuklo matorom? bilo bi kul da je ona bila ono fino dete, dobar student. bez kinte, a onda pocela da radi tu, trpela dobacivanja kojekakvih skotova, ali nista ni sa kim, pravo nevinasce, pa je kao takva pocela uzasno da ih nervira, u smislu, sta ona glumi neku princezu od velsa, kao bolja je od nas, i da se par likova dogovore da joj "pokazu" (iliti srozaju je na njihov nivo), pa se u odlucujucem momentu planiranog silovanja pojavi anin cale, u kome ona sad vidi zastitnika = veruje mu, a on je uvuce u jos veci horor.

sto se klosara tice, ja mislim da je mnogo bolje da je on prosto covek najebao, bio u pogresno vreme na pogresnom mestu. ne bi da je ubica i izbeglaja, jer mogu da vas prozivaju, kao sta imate protiv njih. a ako je ubica da opet nije izbeglaja, vec samo klosar. mada, onda mi ceo film nema poentu, jer ispada cela drama da bi se raskrinkalo nesto od pre 10 god.

drugo, ako je matori nekad silovao i ubijao, posto je dementna osoba, lozice ga valjda da nastavi da radi isto to.

sto se politike tice, pa vi znate da sam ja buntovnik u dusi, brate treba da bude prst u oko, nisam je protiv toga, ali samo kazem da se spremite da ce biti prozivanja na tu temu.

ja sam za to da je cale killer, posto vec imate sve elemente za tu pricu. s jedne strane, slazem se sa tobom, ko da je bitno ko je ubica. tamo neka jadna devojka je ubijena, nista je nece vratiti. bez obzira sto to salje mnogo jacu poruku i sto je cinjenica da su nerazjasnjeni zlocini, biznismeni krimosi, korumpirani politicari nasa realnost, ja (a kapiram i publika) ipak vise volim da bar na filmu neko odgovara za ono sto je uradio, te glasam da se razjasni ko je ubica, i da isti odgovara.

Anonymous said...

Ne moze da odgovara za zlocin! To je ta frustracija, to je dobro!!!

Za Anu se skroz slazem. Ima scena gde se vidi da su joj isecene vene (prva na splavu) ali ok, treba to jos malo "upeglati" i dodati one "klisee" u njeno ponasanje, koje si pominjala (izgubljen pogled, pilule...)

Za Ivanu - pa mi smo i krenuli od toga da je andjelak, pa da su je onda "kvarili" i iskoriscavali razni, ali onda, kako se prica shiftovala na Gorana i Anu, prosto nije bilo vise mesta da se to objasnjava.

Meni nije manje zao Ivane i ako je kurvica. Jasno ti je da je kurvica zato sto ju je "pojeo grad" jer je iz neke jadne, presirote porodice a zeli sebi da obezbedi.

Pazi kad bude slika> ti vidis (kod roditelja) sliku neme mlade, cedne, nasmejane devojke koja zraci optimizmom i nekom dobrotom, a posle vidis slike njenog iskasapljenog lesa. Pa bude ti zao sigurno! I jasno ti je zasto je postala "losa". + ima nekih naznaka da i ivana "ima dusu", preko prepiske sa Goranom itd.

Shavtila sam da u film treba ubaciti repliku "jebote, u ovom gradu se svi znaju" da se lepo vidi da je to deo ideje, a ne neka slucajna nuspojava!

May, korisni su ti komentari.
Bice do jajdze!

MPK Power said...

evo, i ja da se nadovežem. daklem, grazie Majoni na detaljnoj analizi,uglavnom su ti vrlo korisni komentari.
Najviše se slažem ovo oko Ane, da nije najjasnija priča oko tog njenog lečenja, te nemamo jasno to da je Goran patio 2 godine nakon njenog 'pokušaja samoubistva', kad se nisu čuli, tj. preko te stvari mnogo lagano pređemo. Zato mislim da će scena koju Iva ubacuje sa Goranom i kevom da bude pun pogodak.
Da, i naravno nedostaje to da vidimo više Aninu labilnost, pilule & to, mada ni tu ne treba preterivati. Čisto, da postoji, da na kraju i ona priča 'nemaš ti pojma šta je rat' lepo legne.

Što se dijaloga tiče, ja,jebi ga, prosto ne vidim da tu ima nekakvog velikog problema, Mislim kako pijani Darko treba da priča? Pa, kako Danilović priča?, pogotovo mislim da je u ključnim scenama dijalog dobar. E sad u nekim 'običnim' situacija, okej, verujem vam. Što se mene tiče, nek poprave Kristina i Iva taj sporni dijalog, nemam ništa protiv, generalno to smatram najmanje bitnim. Kroz dijalog ćemo sigurno detaljno da prolazimo i sa rediteljem, tako dabiće vremena za to.

Ono što mislim da grešiš je da to što je kao klošar izbeglica tu, pa da ne ispadne da film ima nešto protiv izbeglica!? Mislim da je više nego jasno kakav imamo stav prema izbeglicama i njihovim problemima, a time što je i on izbeglaja dajemo filmu jednu novu dimenziju, za koju mislim da je jako bitna i lepo leže.

E,sad, ko je ubica? Meni očigledno, a koliko znam od ranije ni Ivi ni Kristini, to nije preterano važno. Cela priča je, inspirisana onim ubistvom u Batajnici od pre 2 godine, krenula od toga da se bavimo slučajem u kome jeste klošar ubio devojku, ali tokom istrage postaje jasno koliko su krivi i svi ostali, koji su tu devojku doveli na noge klošaru. I ja tu filozofiju vidim negde i sad,al sad bi se spava, pa ću na temu krivice sutra....

Anonymous said...

Pročitala sam scenario još pre Acine promocije i malo stigla da progovorim sa dolfie o tome. Čestitam Maretu, jer mislim da se iskobeljao iz onoga što je bukvalno bio Gordijev čvor. Kad se setim samo kolko je tu verzija bilo i kolko mi je puta dolazilo da odustanem što na krajevu krajeva i jesam i mnogo cenim što Mare nije iako je rekao da odustaje. Elem da ne davim više. Prvo, ono što sam rekla i dolfie, treba, ako već pišemo na blogu o ovom scenariju da se ljudima da neki sinopsis, eventualno da napišemo neki istorijat scenarija jer ovako deluje kao da pričamo o nečemu što je samo nama jasno. Ako već ričamo o scenariju ovde. Ako ne, da maknemo celu raspravu na mejlove.
Scenario je odličan, s tim što ovo pričam iz pozicije nekog ko ga se seća u fronclama, bez glave i repa, živog klanog i nedoklanog!
Moje osnove zamerke su:
1.dijalog (svi pričaju manje više isto), samo da se isprofiliše.
2.tačke u kojima se dođe do ispovedanja određenih likova (npr. Sandre za koju je super što se otvori tek iz drugog puta!) gde ona krene, pa priča sve živo otkud ona u poslu kojim se bavila itd. Možda kad bi ta njena ispovest bila prekidana nečim u sceni (tipa neki klinac je nešto prekine itd.) ili kada bi njen govor bio osvežen nekim detaljima (recimo, ona je iz Vojvodine, pa priča malo njihovim govorom itd.), ovako mi deluje suviše kao referat.
3.Imam s vama da popričam o Cigančetu koje dobije kutiju na kraju jer imam sad nešto protiv te scene.
4.Je li Anin ćale ubica ili nije. Ne sviđa mi se varijanta da ostavimo otvoren kraj, a kako sada stoji nije čak ni toliko otvoren kraj, već je više nejasno da li je on ubica ili nije, tj. kao da je otvoren kraj samo neodlučnost autora koji sam sa sobom nije rešio i ne želi da se odredi, pa kao ajde, nek bude otvoren kraj. Inače ja sam pre za to da se presaberemo i odlučimo je li on ubica ili nije i da ono za šta se odlučimo bude jasno na kraju.
5. Apsolutno mora Anina labilnost koja se jasno vidi na kraju da se najavi ranije (vratiti one tablete u klozet koje smo imali u jednoj od ranijih verzija, onaj zoloft), kao i druge znakove da Ana nije sasvim psihički stabilna.
6.Meni priznajem nedostaje malo one zavrzlame oko Ivaninog lika. Recimo zadržano je da je ona bila super đak i fino dete kao što je zadržano da onda u Beogradu to baš i nije bila, ali prelaz sa jednog na drugo je nekako nedefinisan, tj. ne vidi se stav prema tome. Da li ju je Beograd iskvario, da li je imala neki san pa se zbog tog sna podala previše i prosto u tome izgorela , da li je prosto bila naivna i desilo oj se šta joj se desilo. Mislim da je ovo negde sve prenebregnuto, to naše određenje prema Ivani, a to je dosta bitno.

I to su, manje više sve moje zamerke. Ono što mi se jako svidelo, jeste mehaniza kako se smenjuju scenen, a sa čim smo imali dosta problema: jasno je, logično, zanimljivo, uzbudljivo. Ceo taj triler hardver je razrešen i postavljen na čvrste noge. Ne smeta mi ni što deluje da se svi znaju, čak mislim da su odlično poređani likovi tako da to uopšte ne pada u oči. Mnogo volim scenu sa klincem na biciklu jer ima šmek horora iz 80-ih, iako mi Iva reče da joj je to malo previše žanrovsko iskakanje.
Goran je jasan, drag mi je kao lik, kao i Miša. Mišin ćale je super rešen i super je uzbudljiva scena u kojoj se Goran i Miša dokopavaju onih papira.
Sve u svemu, čestitam Maretu na OGROMNOM poslu. Ja se vraćam 2.januara iz Kragujevca pa ako oćete da sednemo zajedno il da mi Iva prosledi njenu verziju, mislim da makar oko dijaloga mogu da pomognem. Poslala sam scenario Srboljubu pa ćemo nadam se imati i njegove komentare, i još jednoj drugarici koja studira produkciju i baš super poznaje noar i triler pa ću vam proslediti i njene komentare ako ih bude.

MPK Power said...

O, Krissty, finally !

Pa, ja sam mislio da stavimo na blog,pa ko čita da komentariše. Tačnije, ovu sad verziju, osim nas pročitće još nekoliko ljudi, pa će moći da iskomentaršu, ali tu pre svega očekujem od sledeće /finalne/ ruke da će biti komentarisana na blogu, pošto ćemo nju davati na čitanje malo širom auditorijumu i mislim da bi bilo dobro da ti ljudi napišu šta misle nablogu, da lepo i pregledno svi to možemo da vidimo.

E, sada, evo šta ja mislim o tvojim komentarima po tačkama:

1.Ok, već sam rekao za dijalog, tu zamerku da svi pričaju isto mogu /nekako/ da progutam :) hehehe i to baš što si rekla, na kraju ćemo da ispeglamo svi zajedno.

2.Sandrina ispovest-da, slažem se. Moram priznati da me je malko mrzelo da menjam stvar /osim što sam je u 2 scene demontirao/,a taj deo koji ti se ne sviđa su ostali, ako nisi primetila, tvoji dijalozi, kahm, kahm :)))

3.Ciganče :)

4.Anin ćale ubica? Na ovo ću poseban koment da stavim, al nikako da stignem :) večeras verovatno Mislim, samo moraš da priznaš da očigledno postoji neki jak razlog zašto se niko od nas već 2 godine nije opredelio prema tome,a nije da nismo razmišljali...

5.Anina labilnost i lekovi-da, slažem se skroz.

6.Zavrzlama oko Ivaninog lika. Pa, hm, ne znam. Ja sam krenuo od toga da je Ivana McGuffin cele priče. Nisam hteo mnogo da je objašnjavam, da ne bismo ušli u celu tu priču sa Ivanom, koja ne znam koliko je potrebna za film. Inače, osećam se kao da dramtizujemo nenapisan roman, zar ne :) pa, sad da vidimo koliko će da se pojavljuje Ivana, o kojoj inače sve savršeno znamo, čitali smo u romanu :) Al', opet, mogu da se složim da treba još malko povezati stvari u Ivaninoj priči, al vrlo da budemo oprezni sa tim. Nekako, elegantno obaviti posao. Možda iz Anin priče na kraju, ne znam, aj' pričaćemo

I jedva čekam da se vratiš iz KG da sednemo i da ga izanaliziramo u crevca. Zakazujem sastanak za četvrtak 3. januar u 16 h u Skveru-nas troje & bole ! Može?

Anonymous said...

dogovoreno!

dolfie said...

Dogovoreno kad May Price i ja zavrsimo sa Simjanovicem!
Znaci, verovatno negde malo kasnije, popodne. Oko 5 recimo, ali jos se cujemo!!!

Sto se komentara tice, svi mi smo na prvo citanje (tj Krris, ja, moj marko) imali veoma pozitivnu reakciju, tako da ja nista ne bih menjala strukturalno! niti bih ista previse menjala.

Dijalozi da, Ana malo pilule, neke scene da se skockaju, dobro to vec i radim, kraj malo da se upegla...

ali nista vise od toga. Ne bih dirala Ivanu. Bukvalno se ponasamo kao da dramatizujemo roman! Jebem mu mater, ne moze sve da stane.

Za kraj se slazem da treba da pricamo, ali i ja mislim da nije slucajno da smo ga ostavili otvorenog.

Za Cigance me uzasno intrigira sta ti smeta i uopste ne mogu da skapiram, osim ako je nesto kao opste mesto u gomili filmova itd.
Jedva cekam da kazes!!!