Thursday, December 13, 2007

Aca Faca




Naš kolega, nedostizni uzor i prijatelj, pisac kakav se viđa jos samo po filmovima (sa cigaretom u uglu usana, razvučenih u jamesdeanovski smešak), Aleksandar Novaković, zvani, rečima May Price udate Costner (mislim da je bila ona) Aca Faca (od trenutka kad smo shvatili da sve stiže da napiše, pa još i glasove da podražava pritom ostajući veran samo sebi svojstvenim temama i autorskom pečatu), ili Ivinim rečima, pisac pravog alternativnog uma, napisao je novi roman GLEČER koji je objavila Dereta. Još ne znam detalje o romanu, ali će mi uskoro stići poštom, pa ću da referišem, ali ja verujem da je Aca napravio pravo čudo i da će ući u uži izbor za neku od novčanih nagrada. Promocija će biti u deretinoj knjižari mislim 26. decembra, tačno u podne.
Inače, Aca stoji iza jedne zbirke drama (BLISKOST), iza istorijske studije (KAKO JE TITO RAZBIJAO TIKVE) i, meni omiljenog projekta, sada ugašenog pozorišta entuzijazma MKC u čijim smo prostorijama Iva, Popović i ja proveli neke od najlepših trenutaka svoje razuzdane mladosti. To naizgled neprimetno mesto, preko puta Meka na terazijama, Aca je gajio kolko je mogao, studentarija čitala svoje pastiše, priče i pesme, pričalo se o tome kako da umetnik preživi u ova smutna vremena, a bilo je i lepih izložba i dečaka. Ali, Aca ne posustaje. Mi smo, prateći izvođenja Acinih drama, proputovali celu Srbiju, a ponajviše nam je u sećanju ostalo putovanje u Novi Sad koje se završilo tako što smo Iva i ja okasnile pa presedele u bifeu (posle sam predstavu pogledala na VHS- u i odlična je, a imate je objavljenu i u BLISKOSTI).
Šta još reći o Aci, a da se ne postidi. Aca je naša inspiracija. Kad god neko od nas klone duhom, ostali ga podsete na Acu i taj odma krene dalje.
Čestitamo care!

13 comments:

MPK Power said...

Aca je kralj i potpuno ga gotivim i sve što radi. Iako je fakat malko prepotentan /ha, ko mu kaže!/, mislim da je užasno iskren, pošten, da je freeminded, da njegove drame nikako nisu prazne, u njima je uvek prisutan, njegov dosta dobro i pametno izgrađen stav, sa kojim se često ne slažem,ali koji veoma poštujem, da je potpuno jedinstven i autentičan, da se nikako nije i, nadam se, neće pripojiti mejnstrimu, već će uvek ostati to što jeste. Go on, my friend.

Anonymous said...

Aca je ozbiljan covek.
Moj predlog je da ga podrzimo svojim prisustvom 26. decembra, tacno u podne, u klubu Dereta.
Kriss, kad procitas roman - salji dalje.

sestra luzerka said...

da je 26. subota dosla bih, ovako radna zena koja je izdangubila dve nedelje radi prehlade, moram da budem na poslu u sredu.
al podrzavam odlazak.

MPK Power said...

ja ima da izađem sa posla, pa makar na pola sata, ali pojavljujem se sigurno. Znači, to je dogovor. Ko ispali-zove se Senka !

Anonymous said...

aca faca je vrlo ambiciozan i vredan.
obavezno da ga podrzimo!

may price said...

hit je slika!

senka, radna zeno, svi znamo da si pravi heroj tranzicije, ali pokazi malo solidarnosti!

Anonymous said...

Ju, vidi, pala fotka na Acu Facu!
Genijalno!

sestra luzerka said...

ko je stavio fotku na acu facu?
ko je naucio da edituje tudje postove?
mogu da lazem na poslu da idem na pregled kod ocnog, koji ionako planiram. ima da si uzmem ljubicasti okvir za cvikere, vec sam odabrala!

may price said...

pazi sestra luzerko, u lazi su kratke noge!

super je fotka, ne dirajte je ;)

Anonymous said...

ja sam stavila sliku. za slučaj da mi koncept nije jasan: što je ovaj baja spolja, takav je Aca u duši

dolfie said...

Jasno nam je ko dan!

MPK Power said...

takav je aca i spolja i u duši ! :)

Anonymous said...

fala, fala, Dominus vobiscum