Sunday, February 24, 2008

Posle svega, šta da vam kažem?

...Da krenem sa pričom kako je strašno što nam se Gazimestan ponovio 19 godina kasnije, samo još mnogo gori i u centru grada? De se nešto kao zaprepašćujem što su spaljene ambasade, ej spaljene ambasade!? Da se iščuđavam gde je bila policija, k'o da ne znam gde je bila policija? Da pričam kako je poražavajuće što nam deca od 12 godina pevaju 'ubij, zakolji, da Šiptar ne postoji' i 'oj hrvati/šiptari sve ćemo vas klati...decu silovati'. Da, svuda u svetu ima stoke primitivne. Bio sam na raznim fudbalskim utakmicama, od Londona do Sofije, znam mnoge navijačke pesme, znam šta pevaju Hrvati. Niko nigde ne pominje klanje i silovanje dece! E, ali mogli bismo da uzmemo to da analiziramo kao fenomen, da tražimo 'opravdanja' zašto su oni takvi, pošto će nam onda sigutrno biti lakše?

Ah, da, možda ne bi bilo zgoreg da vas prosvetlim mišlju kako je Koštunica isti Sloba samo još kao čoveg gori, podmukliji, ljigaviji,odvratniji? Onom su se bar poubijali keva i ćale, ovaj je zlo kao takvo. Pa, u pitanju je čovek, koji nariče kao neka baba iz 16. veka, na istom mestu na kom je pre godinu dana đuskao sa Cecom. Mogli bismo i da se se smejemo na to što imamu Vladu koja u Evropi 2008, kao odgovor na proglašenje nezavisnosti, poziva narod na nekakav kolektivni moleban !?, ha ha moleban, ha ha, pa to nema ni u Iranu! A za to vreme premijer kroz usta svog omiljenog ministra direktno poziva na nasilje ! A tek da vam otvorim oči pitanjem otkud to da je taj prostak ministar već četiri godine!? Puno ima tema, zar ne? Možda da krenem u priču koliko se kajem (a jebeno mnogo se kajem) što sam tim ljudima pomogao da dođu na vlast? I da kao general posle bitke konstatujem koliko je Đinđić pogrešio, što je napravio dil sa njima, a znao je, dobro je znao sa kim se hvata u kolo. (I jebeni Zapad, koji ga je na to pritiskao) Njega je to koštalo života, nas budućnosti.

Ali, drage moje sestre drugarice isterivačice, sve je to kurac i sve to nema nikakvog smisla. Šansa za nas izbubljena je na tom Gazimestanu, a 12. marta ubijena nam je i iluzija da možemo nešto da promenimo.Ono što jedino ima smisla je da palimo odavde...Al, ne radi sebe. Mi i kad odemo, nećemo prestati da jašimo na netu svaki jebeni dan. Ja sam, bre, narkomančina zavisna, ne mogu bez dnevne doze Čede i Lepe Biksi (osim ako mi treba nešto jače, onda se našmrčem Pere Lukovića) Uz Đinđića sam bio zbog neke klinačke, utopijske,idealističke nade, zbog vere da možemo da popravimo onaj prokleti sat sa prokletog krova proklete fabrike u jebenoj Jagodini. Uz Čedu sam iz besa i revolta samog po sebi, zato što jednostavno neću da prestanem da se derem! Zato što sam još 91. upao u to blato i iz njega niti mogu niti hoću da izađem ! Ako ne možemo da ih pobedimo, možemo bar da ih nerviramo, a stoka se nervira još gore nego mi. Bar nikad u jebenoj Skupštini više da ne bude konsenzusa ni oko čega ! Do kraja ću da učestvujem u borbi, čiji se krajnji cilj zna-Srbija će postati normalna,građanska,otvorena, evropska zemlja, samo mi od toga nikakve fajde nećemo imati, i zato me boli kurac za jebeni krajnji cilj ! Bitka je sama sebi cilj, kao što su demonstracije bile same sebi cilj i bilo nam je lepo! Urlikanje radi urlikanja !
Ono što,međutim, definitivno ne želim je da mi deca rastu u Srbiji! To nikako ne želim i to sam definitivno prelomio. Neću njih da osuđujem na frustracije, neću da rastu u ovoj primitivnoj, prostačkoj sredini, neću da znaju ko su Velja, Palma, Šešelj, Sloba, Koštunica, Mišković, Mihajlov, Vučić. Ili, ako kojim slučaju saznaju, da to bude, kad ih ćale(deda) posadi na krilo,pa im priča (a malo i preuveličava) kako je na 9. martu bilo... dakle da ih savršeno boli debelo dupište...
I tako će i biti.
Long live truth busters, sisters friends & njihova deca !

33 comments:

Anonymous said...

Ne znam to za decu... Mislim, nisam sigurna. Prvo, za decu je vazna neka materijalna sigurnost. Ti ovde u Srbajzaru imas stan i neke te osnovne uslove za zivot osigurane, tipa cak i da udri neka nemastina i besposlenost naci ce se neki rodjo koj ce da blagodari, da sipa kintu i zove na rucak.
A napolje? Mislim, ako se dobro snadjes, naravno, da, ali na to ne mozes da racunas. Mozes ovako sam, individualno, ides, studiras, zajebavas se, radis neke half-time poslove, peres sudove itd jer si jos uvek koliko toliko mlad i moze ti se. Zivis po iznajmljenim gajbama od 25m2, prljavim i sa losim instalacijama. I to je sve ok, ali za mlade ne za bebce. I pitaj bogija kad ce i da li ce to sve da urodi nekim plodom, tako da ti u stranoj zemlji mozes da ostanes i uspes (materijalno).

Druga stvar je rodbina. Treba dete negde da ti raste bez ikakve rodbine da ga tetosi i razmazuje.
Mada, ja sve ovo u principu pisem kao da ce da se ode za Ameriku (sto je predpostavljam i ideja) ako se ode za npr Italiju, malo je lakse.

Ne znam. Stvarno ne znam sta je bolje. Narocito sad. Ima ljudi koji su jako mladi otisli u emigraciju (posle srednje skole npr ili posle faksa - sa 23 godine) pa su u nasim godinama vec prilicno znali svoje pozicije, sta mogu tamo da ocekuju.
Nama je bas sjebano. Od ovih sto ja poznajem da su mladi otisli, neki su se vratili, neki ostali. Nema pravila.

I trece. Srbin ti je cak i u stvarno multietnickoj Americi gradjanin drugog reda. Ne bukvalno, ne da postoje neki zakoni protiv tebe, ali ti si neki dosljak, izbeglica i to te na neki nacin zigose. Ne znam koliko je za dete gotivno da raste kao izbeglica. Da zna da je negde postojao njegov dom, ali je on bio los i sjebao se i njegovi roditelji su morali da pobegnu negde drugde.

S druge strane, ako ovde zauvek ostane prokletija, pitace i nasa deca nas, kao sto mi pitamo nase roditelje, Why The Fuck did u stay?

Nema, Popovichu, nikakve garancije ni za sta.

Anonymous said...

e ja vas oboje pozdravljam, i samo da kazem da nisam ni za kakav word fajt dok se krv ne oladi.

Ivan Bevc said...

Svi vi koji imate manje od 30 godina, imate neku skolu i znanje jezika: PALJBA ODAVDE!

Nece ovde nikada biti dobro...bice bolje i gore, ali dobro nikada.

MPK Power said...

Apsolutno se slažem za materijalnu sigurnost-bez toga sad više nema odlaska. Što se rodbine i prijatelja i 'problema izbeglištva' tiče, za to mi je mnogo manja frka,gotovo nikakva, al' me malo mrzi sad da ti objašnjavam razloge.
Ono šta je poenta je da sam ja sad definitivno to sebi postavio za cilj i sasvim sam clear about it i trudiću se maksimalno da ga i ostvarim. Da li ću uspeti, videćemo,sigurno neće biti lako, ali ja verujem. A kako ne mislim da imam dete još 3-4 godine minimum,imam i vremena. (ako se doda još godinu-dve, koje mogu da budem i ovde sa detetom, dakle to je bar još 6-7 godina, svašta je moguće)
Međutim, first things first, sad mi je najvažnija BI.

MPK Power said...

oh, pa Čovek iz manifesta nam se pojavio na blogu. Welcome, my friend, enjoy the party.

Ivan Bevc said...

Hvala na dobrodoslici...nego, ja bih voleo da vi ne ponovite moju gresku...nakon bombardovanja bio sam cvrsto odlucio da odem odavde, 2000te sam imao 28 godina, materijalno sam stajao prilicno lose, a elana mi nije manjkalo. Onda je dosao 5. oktobar i ja sam naivno poverovao da je to - TO...i da bagra ide u istoriju.

Kako sam se gorko zajebao...a sada imam 36 godina, pristojne finansije, ozenjen sam, zivim dobro po svim merilima...a opet mi je uzasno krivo sto onda nisam otisao.

Prema tome, to sto neko ima jos 3-4 godine do deteta ili bilo cega sto bi ga zadrzalo samo treba da bude motiv vise da to vreme iskoristi tako sto ce otici odavde i negde gde je normalno stvoriti sebi pristojne uslove za zivot.

Svaka godina u Srbiji je izgubljena godina zivota...verujte mi...

sestra luzerka said...

aiiiiiii, moram da vam priznam da ovih dana prvi put razmišljam o tome da begam, tho mnogo bi mi se život promenio, + činjenica da mi čovek ima svoj posao ovde... a i nekako odavno sam se rešila da ostajem ovde, ako budem mogla da živim pristojno i da putujem dva puta godišnje gde god poželim. i život te taman krenuo da mi se kreće u ovom pravcu.
al moram da uvažim i dolfine razloge. - jbga, uvek ispadne da sam na njenoj strani kad se vas dvoje raspravljate.

+ se ložim na taj thrill zbog toga što u nešemu učestvuješ, što se boriš protiv nečega-za nešto na koji god način. ma znate sigurno šta mislim, i vama oči zacakle i skoro zapenite kada krene o tome da se priča

Ivan Bevc said...

Eh...sister loser, procice ti zivot u borbi protiv necega u Srbiji...umesto da se boris za nesto.

Srbija ti isisa svu snagu, energiju i kreativnost, a onda te ispljune pred Radikala koji ti se kezi u lice.

Anonymous said...

Bevc,

cinjenica je to sto pricas, ali plasim se da smo mi necime neopozivo zatrovani. Kao, ne znam, ljudi koji su bili u logoru. Ne u smislu, Nocni Cuvar, zrtva-nasilnik, nego u smislu zrtva-zrtva, gledala sam to na Historijy (da ne davim sa konkretnim primerom) - to kako ljudi zajedno prozive nesto i to ih definise za ceo zivot. I oni, teskom borbom, sagrade neke zivote, zive na raznim stranama sveta, ali postoji neka (bolesna?) nostalgija za tim strasnim mestom od koga si pobegao - jer te tamo svako razume. Tamo pripadas.

Ja se samo plasim da postoji razlog zasto nismo otisli. To, peti oktobar, to je vise neko opravdanje. Sustina je da smo "damaged" i da nikad necemo biti na liniji nekih carefree vrsnjaka tamo negde.

Mozda je to susti defetizam, cak verovatno. Mozda je bolje otici i uveriti se sam. Ja isto ljudima koji imaju 18 godina savetujem da pale.

Ma da. Whatever.

Anonymous said...

oni koji su zaista imali tesko zivotno iskustvo, radije ne pricaju o tome.

oni koji nemaju nista manje kukaju od onih koji imaju nesto.

carefree vrsnjaci sa zapada postoje samo u programu ldpa

koliko je samo lazi, avaj! mogao bih tako do sutra, ali postavlja se pitanje smislenosti

citam i ne verujem, sa skolom i znanjem jezika, naravno da ostajem. deca mogu i ne moraju da se pojave. ona se ne planiraju, vec se dese

gde bih to isao? zbog cega? da perem sudove? da mi bude pun frizider? da placem kad cujem mitra mirica? da mogu da, kad se vratim u rodno selo, kazem da sam uspeo?

ne hvala. kvalitet ne zavisi od kvantiteta. da zavisi, ljudi na zapadu bi bili srecni, a ne roboti

Ivan Bevc said...

Uf...Dolfie, mozda i jesi u pravu...neki bug u nasim glavama nakon svega ovoga zaista postoji.

Srboljube...ili bolje da kazem Maare...ajde malo prodji kroz te zapadne zemlje pa onda pricaj o robotima. Razlika izmedju ovoga ovde i onoga tamo je ogromna...najvise u mogucnosti izbora, tamo je veci...i tu ne govorim o vecem izboru u samoposluzi, to je banalna stvar (mada nekada indikativna), govorim o mogucnosti izbora da li hoces ili neces biti robot. Vecina, naravno, bira da bude robot, i ovde i tamo.

Ovde je ogromnoj vecini pojam uspeha zaposliti se kod Miskovica za hiljadu evra...ej, hiljadu evra!! Ali nemaju izbora.

Anonymous said...

ma bio, i video, ivane.

i otisao bih ponovo, sve je to super, 30 razl. cokoladica koji su sve istog ukusa. al da zivim tamo - jok

ja tebe ivan ne mora da saljem po susedstvu, jel znam da si redovan, i samim tim znas da nigde nije prosek plata soma evra, koliko god svi bili ispred nas, sve je to daleko ispod te cifre.

ja kad sam bio u sarajevu, nisam se nesto osetio uskraceno sto zivim u srbiji, naprotiv. hrvati imaju duplo vece plate i duplo vece dazbine i nisu bili 1o dina pod sankcijama, za crnu goru i kosovo - heh sta reci... ali ne bih ni tamo ziveo...

mislim, nikom ja nista ne branim - nek radi ko sta hoce, ali malo je preuvelicana prica o tome kako je ovde lose, jer je cujem uglavnom iz usta onih kojima i nije toliko - kad se sve sabere i oduzme, u kojoj god dimenziji da gledas.

sestra luzerka said...

e srboljube dear, malo generalizuješ. nisu svi koji su imali zaista loše iskustvo sad naprasno postali intorvertni. neko jeste neko nije.
kao što ima ljudi koji kukaju samo radi kukanja, takvi su.
mislim da je sasvim okej da uvek hoćeš bolje, ma koliko ti dobro bilo.

e i da, i što se mene tiče deca se apsolutno planiraju.

Anonymous said...

ne vidim vezu izmedju introvertnosti i zaista loseg iskustva. mogu ja da budem ultra ekstrovertan a da su me na primer silovali nemacki turisti u paraliji pre recimo 15 godina. moja ekstrovertnost ne znaci da cu pricati o tome svuda svima. u 99 posto slucajeva to cu da potiskujem, zar ne?

nikom nisam uskracivao pravo da se bori da mu bude bolje al malo pocinje da mi smeta mimikrija koju sam vec opisao. kad krene da se prica o tome - kako neki, uglavnom tihi, zaista imaju manje, odmah krene konfekcijska moralna pouka uglavnom tih istih mladih, sposobnih i situiranih (koji kolko god da imaju uvek kukaju da im fali) o lenjosti i nesposobnosti, a znam da nije bas ni tako...

svi pazimo sto se tice dece jel smo tako nauceni, ali do pravog izbora zapravo dolazi kada se dete vec desi, da ne kazem omakne :)i, kakav je tvoj odgovor tada? radjas ili abdiciras? :D da se dolfinski izrazim, ja sam apsolutno pro-choice lol

u stvari se zalazem da se stvari ne sagledavaju jednoznacno, kad vec nisu like that.

MPK Power said...

Naravno da smo mi na neki način doživotno povezani sa problemima i političkom borbom u Srbiji, jer su oni prosto postali deo našeg identiteta. Uostalom o tome sam i pisao u postu. I tu leka nema. Gde god da odemo, visićemo na netu. Ovde je priča o deci. Ja ne želim da mi i deca budu bagovana i učiniću sve da im omogućim da odrastaju u nekoj drugoj, zdravijoj sredini.A, to će onda i mene činiti srećnijim. Na primer, ja mnogo volim fudbal i mnogo bih voleo sa svojim detetom da idem na fudbal. A, gde u Srbiji da ga vodim? Šta da gleda? Da sluša pesme o silovanju dece? Ili o klicanju ratnim zločincima?
Ne želim ni da mi dete ide u naše škole,jer mislim da nam je obrazovni sistem zastereo i podanički. Ne želim da mu predaju isfrustrirani, namrgođeni, iskompleksirani profesori, koji rade za 300 evra mesečno. Uopšte ne želim da bude okruženo isfrustriranim, namrgođenim i besnim ljudima,kako kroči na ulicu, jer mislim da to mnogo loše utiče na sve, a pogotovo na decu. A to sam najbolje shvatio kad sam se vratio iz Njujorka i kad sam video lica svih tih ljudi po ulici. Pa, zar ovde da gajim dete?
A,pravo da vam kažem, i ja više ne želim da šivim u takvoj sredini.A, mogu da zamislim kako će mi tek biti kad budem bio mator.

Anonymous said...

Srboljube,

mislim da je MPKP naceo tu temu, al' da se nadovezem...
kad kazem "carefree vrsnjaci" ne mislim da su oni "carefree" zato sto imaju veci izbor cokoladica u radnji ili vece prosecne plate... nego zato sto nisu sa svih strana, vec 20 godina, bombardovani porukama i slikama mrznje, ratova, podela, korupcija, kradja, siledzijstva, ratnih profitera, kriminalaca itd... niti su prisiljeni da svakog dana razmisljaju o "sudbonosnim" temama tipa globalizacija, free market, kosovo, americke vojne baze, interesi krupnog kapitala, istorijske nepravde, strategije za odbranu zemlje itd...
I kao sto kaze Bevc, imaju izbor: oni mogu o tome da razmisljaju ako zele, ali NE MORAJU! MI OVDE JEBENO MORAMO!!! I zato smo jebeno i nepovratno zatrovani jer nam mozgovi u svemu traze jebene teorije zavere i izgubili smo sposobnost da se radujemo zivotu i poslovicnim malim stvarima.
A pritom, ajde da se toliko brinemo i da to donosi neke rezultate, nego ne, to je pasivna briga koja nas jebeno ubija a ni na sta ne utice!!! nista nije bolje niti gore zbog toga sto mi sad ovde na netu kenjamo o ovim stvarima.

I to je ono sto MPKP kaze - ljudi u tom Njujorku zive u smrdljivim, malim stanovima od 25m2, jedva placaju kiriju (znaci materijalno mnogi zive gore od mene) ali je velika vecina JEBENO NASMEJANA, VESELA, OPUSTENA, PRIJATNA, DRUZELJUBIVA, OTVORENA...

To je ono o cemu se ovde prica.

I u to ime vise mi ni ne pada na fucking pamet da se ovde raspravljam o jebenom Kostunici ili kome god (a moje misljenje da je JEZIVO, STRASNO i NEDOPUSTIVO da ne zastitis ambasadu strane drzave i samim tim ugrozis i zrtvujes zivot sopstvenog gradjanina... jer ja razumem nesretnog klinca sa Kosova koj isao da pali ambasadu zemlje koju krivi za svoju propast, ali ne razumem vlast u zemlji koja nije sprecila tragediju koja je usledila!!! - e to misljenje se sigurno nece promeniti). I u svakom slucaju, FIRE AWAY, samo da mi seremo i raspravljamo se i sve je okej. Umesto da trazimo nacin da se malo vise radujemo i uzivamo u zivotima koje imamo.

I naravno: porodica itekako moze da se planira, mislim da cak i nasa zemlja ima Centar za planiranje porodice, mislim da nema niceg prirodnijeg i lepseg nego kad dvoje odraslih ljudi koji se vole rese da imaju decu... ne, naravno, da imam ista protiv i da se deca zacnu "slucajno", sve je to ok, samo se iskreno nadam da neko ko je "pro-life" vrlo predano koristi kontracepciju, obzirom na to da o potomstvu ipak odlucuje dvoje ljudi, ne jedan (ili ako je i jedan to je onda zena a ne muskarac) i nadam se ne potpuna slucajnost.

A sto se Kosova tice, iskreno:

mislim da su EU i USA seli i bili u fazonu "vidi, ovi Shiposi nikad nece hteti da zive sa Srbima a vala i ovi Srbi mrze Shipose i sustinski, i ako to ne govre naglas, najradje bi ih sve kolektivno proterali u Albabiju".
I onda su dosli do zakljucka:
"Ipak su Srbi malo civilizovaniji od Shiposa i ako ne damo nezavisnost Shiposi se NIKAD, jebeno NIKAD nece smiriti, i Balkan ce ZAUVEK biti nestabilan region, KLA ce da postavlja bombe po Beogradu, ubija Srbe po Kosovi itd, a ako damo nezavisnost, ovi Srbi ce malo da se bune, ali ce vremenom ipak da se smire i shvatice da je najvaznije i za sve najbolje da region bude stabilan, da za ljude ima posla i para, da svi udju u EU itd".

Ali neeeee, ova ekipa je odlucila da im po svaku cenu dokaze da nisu u pravu, DA SMO MI JEBENO ISTI KAO SHIPOSI, i da se ovde situacija NIKAD NECE SMIRITI U SVAKOM JEBENOM SLUCAJU!

A da su pravi razlog neke vojne baze, naftovodi i sl, pa oni bi ih tamo imali sve i da je Kosovo ostalo Srbija bez ikakvih problema! tako da se ne zavaravamo time!

I ovo je zvanicni kraj mojih postivanja no ovu temu.

Dovidjenca.

Anonymous said...

koliko prikrivenog shovinizma prema albancima u samo nekoliko redova.

Anonymous said...

Jebiga.
Poklekla sam i gvirnula sta je napisano i sad moram da odgovorim :(

Nije prikriveni sovinizam, nego to otvoreno mislim:

Mislim da najvece razlike medju ljudima dolaze iz KLASE a ne RASE (ili veroispovesti is) i mislim da se radikalne ideje lakse zapate tamo gde je siromastvo veliko, gde nema dobrih skola, punih stomaka, mogucnosti da se putuje i vidi svet... Tako da da, mislim da su Shiposi na Kosovu nazalost izlozeni jezivom siromastvu i ocajnim uslovima zivota i da je onda to idealno tle da proklijaju raznorazni radikalizmi i mrznje itd.

Ne vidim niceg shovinistickog u tome, samo realistickog. Zato se i nadam i radujem da Kosovo sto pre dozivi ekonomski (pa onda i kulturni i svaki drugi) razvoj. A svi su izgledi da bi to bilo nemoguce da je Kosovo ostalo u sastavu Srbije jer bi Shiptari odbijali da ucestvuju u bilo kakvom drustvenom zivotu...

A sto se tice reci Siposi ili Siptari, ja ne vidim nista uvredljivo u toj reci, njihov jezik se zvanicno zove "skipetari" ili tako nesto... Ako je vise PC da se govori albanci, i to je ok, potpuno mi je sve jedno.

I sad stvarno ADIOS :)

Anonymous said...

...a sad si i auto-shovinista, sto je jos gore.

Anonymous said...

tek kad se zadovolje nize potrebe, javljaju se vise....
moje egzistencijalne potrebe su vise nego zaddovoljene, jedem cokaladice i vise nego sto treba izbor u garderobi i prodavnici se znatno popravio i hvala bogu pa mogu sebi da si ga i priustim....
imam stan... imam auto... imam rodbinu.... svoju ljubav .... hm... ali ja sam nezadovoljna.... a kada pomislim na svoju visu potrebu potomstva i nasledja postajem duboko nesrecna i mpk sve si u pravu kada kazes gde da vodis dete, gde da ga skolujes i cemu da ga ucis! ja zelim da moje dete bude carefree i ne zelim da trosi svoju energiju ukoliko to kako ste vec svi i rekli nije njegov izbor, na situaciju u zemlji i jos sta sve ide uz to...
ocajna sam svojim sugradjanima koji nisu svesni kakvo zlo se desava u ovoj nasoj bednoj nikad spasenoj srbiji, i vise nemam u sebi ni trunku strpljenja za razumevanje istih... ugrozavaju me , cine da me bude sramota svog porekla....
a da rodbina tetose decu i u inostranstvu je moguce.... losiji zivot od ovog koji se ovde nudi ne moze biti... bar ne vidim to u svojoj situaciji...
potreba za samoaktualizacijom i ostavljanjem potomstva u nasledje je ono sto na ovim prostorima jos duuugo duuugo necu moci da zadovoljim da ne kazem nikad..... a nostalgija za rodnom grudom se vrlo lako zadovolji sednes na avion i tu si za nekoliko sati na nekoliko dana, i bas lepo....

Anonymous said...

i onda kad svratis da umiris malo nostalgiju cak i ako cujes ovaj ovo onaj ono strasno strasno... zabole me jer o mojoj sudbini ne odlucuje.... a kome se zivi u bedi, izolaciji, ratovanjima, mrznji i agresiji neka izvoli .... i to me bas zabole .... a ja cu gledati da odem..... a kad budem raspolozena da o tome mislim kako vec sve lepo rekoste nakacicu se na net da se sita izdiskutujem al bez emotivnog investiranja koga mi je btw dosta!!!

Anonymous said...

Slobodanka,

ja se sve to apsolutno slazem.
Moj jedini problem je sto je jedno nas paralelni zivot iz maste, zivot gde mi npr.
1. zivimo u Rimu, imamo neki gotivan, solidno placen posao, putujemo, zezamo se, deca nam idu bezbrizna u neku gotivnu skolu, mi smo nasmejani i idemo na piknike i putovanja, u vikendice i na utakmice sa nasim nasmejanim, finim internacionalnim prijateljima...

a drugo je sta je realno da mi mozemo da ostvarimo.

Moja jedina briga je da je za nas kasno da budemo carefree.

Mada to je neki pesimizam i whatever, uvek covek treba da gleda pozitivno i ja vas ljudi moji totalno podrzavam ako resite da palite i zasnivate porodicu gde god (i sigurno cu da vam se uvaljujem :).

Anonymous said...

stvar je u tome da ni ne zelim da budem carefree, to je egzistencija dostojna uloska a ne coveka. a svakako cu i dete, ako ga bude, vaspitavati da bude careful a ne carefree. i da zivi zivot a ne otrcanu bajku kako su mu kola, televizor, stan i nove krpice preduslov srece. ej srece... koje nikada ni nema u bunovnom kapitalistickom grcu permanentnog imperativa perfekcije.

i da se nikad ali nikad ne stidi svog porekla vec samo svojih postupaka, ako ga vec bude mucila savest. i da nikad ne mrzi bliznjeg svog, a neprijatelja da ljubi jos vise nego prijatelja. jer samo ako je dobar pripadnik svog naroda moze biti pravi kosmopolita, no to ovde mnogima nije jasno.

sestra luzerka said...

ko određuje, i kako da li smo i koliko dobri pripadnici svog naroda? i šta to uopšte znači?
sori, serizono ne razumem. štaj da radim nego da pitam...
s druge strane prilično sam sigurna da sam dobar, uzoran & else građanin.

Anonymous said...

postoje dva merila: legalno i legitimno. legalno je da ne krsis zakone, a svi znamo da zakone mogu da ne krse i losi pripadnici ili da ga krse dobri, i tu nije moja poenta.
legitimno je da doprinosis javnom dobru, za sta ti je ostavljena mogucnost da ga shvatas individualno, i tu je jedini sudija savest koja se opet delimicno gradi licnom interpretacijom socijalnog okruzenja u kom se nalazis. razne stvari su tu isprepletane...

sestra luzerka said...

dakle nemerljivo je. a?

Anonymous said...

naravno, neprimenljivost odredjenih "mera" na ovo polje nikad nije ni bilo sporna. ipak, covek koji misli samo na to sta ce da jede je manje vredan od nekog koji uci decu pismenosti, zar ne? vec su ovde pominjane nize i vise potrebe. e pa javno dobro jeste jedna potreba, i ako bas hoces, "mera" (mada je preciznije merilo).

kad sam vec tu da podelim ovu ispovest sa svima
http://www.nacional.hr/articles/view/43073/22/

skroz realno.

Anonymous said...

zanimljiva rasprava na tom sajtu...
zanimljiva je i njena postavka situacije ... svesna je da delimo iste probleme, isto tako lepo nam ih je i podcrtala.... bas joj hvala sto nije nacionalista pametna zena....ali me me zbunjuje sad kao posto svuda na svetu postoje materijalni problemi , da li to znaci da mladi ljudi koji nemaju treba da idu da unistavaju, lome, i kradu? ili to treba da rade onima koji imaju?
nije bas jasno ni sta je ona mislila niti sta si ti time hteo da kazes.... da li je ok da sad ako nesto nemam idem pa ukradem? da li je u redu da uzmem i spalim svoju kucu jer sam ljuta sto me je ostavio decko a pre toga mi platio krecenje?
a da i ima huligana svuda samo sto ja ne znam ako su nezadovoljni plata i zivotom , ili nekim politickim potezima uzmu i spale i uniste svoj grad ! ja ne znam ako znas prosvetli me...
i da bas mi se dopada poslednji komentar na istom sajtu...e vidis i taj tekst objavljen u politici je ono kako ja vidim sebe i svoje dete u ovoj bednoj srbiji, a tu sliku ne zelim...i tu sudbinu ne zelim da moje dete ponovi... a mi svi smo sjebani i takvi cemo i ostati neki manje neki vise... i tu se moram sa tobom sloziti..isto se slazem da se carefreee odnosi na uloske i da ti kazem da mi se malo cak i dopala ta banalizacija poente! naravno da niko ne zeli da stvara nemislece ljude koji se raduju materijalnom... sto se i moze videti iz svih komentara ovde... jer svi smo materijalno obezbedjeni a opet nesrecni i neispunjeni :)

Anonymous said...

e da evo sad mi pade na pamet sta si hteo da porucis ovim blogom... da su zapravo demonstracije imale za cilj unistavanje, paljenje, nerede, kradju, a ne visi i humani cilj protesta u vezi sa statusom kosova!!!! jel to ? posto je to jedina poenta koju sam ja primila

Anonymous said...

cela polemika odnosi se na link koji je srboljub postovao
da se zna :)))

Anonymous said...

:) teza da nisu huligani posto NEMAJU je besmislena... sta ta zena zagovara, anarhizam? mislim ok, al' nek onda to i kaze.

Na tom mitingu je bilo jos desetine hiljada ljudi koji isto tako NEMAJU, pa nisu razbijali i krali.

I ok reklame i ok sto svako kao dete kuka i zeli da ima dobre patike ili sta god, ali vise me nervira i ta intelektualna i uzasno arogantna infantilizacija "obicnih" ljudi.

MI IMAMO PRAVA DA BIRAMO!

Ja (kao i svako drugi) imam svoj sopstveni mozak i mogu da izaberem da necu nike i pored svih reklama i cega hoces.

Al'jebiga... lakse je da se razbije i ukrade...

Anonymous said...

mislim da je poenta teksta da su "huligani" zapravo 99 posto ljudi koji zive na ovoj planeti, i da je to nalicje sveta u kome zivimo, a cije ustrojstvo nikom osim sacici ne odgovara.

kosovo je samo tu povod, ne secam se da je neko s demonstracija pozivao na rusenje i lomljenje, a kao sto i pise u tekstu, pali se i krade i na drugim mestima. znaci navoda i mnoga mesta u clanku su zapravo ironizacija razlike izmedju medijskog predstavljanja dogadjaja i samog dogadjaja. dakle, jedan nezavisan uvid s zeljom da se pojava razume, a ne da se, crno-belim pojednostavljivanjem, a priori osudjuje. jer najlakse je kritikovati s ciljem pranja svoje savesti iskazivanja "moralnosti", nego se staviti u kozu tih nesrecnih ljudi. Rudanova je to veoma dobro razumela, i svaka joj cast.

zena mi je, potaknuta medijima, imala istu pricu na dan kad smo prosetali da vidimo sta ima na mitingu, pa sam to vreme potrosio da joj pokazem kako ta deca izgledaju. i ne razlikuju se od ostalih.

Anonymous said...

Ne verujem u priče o dobrim i lošim Srbima, patriotizmu ili bilo čemu drugom. Činjenica je da odavde ne bih želeo da bežim. Možda zbog toga što mi se čini da čovek još može da se bori. Možda zato što sam inadžija. Možda zbog toga što ne želim da se osećam kao stranac negde drugde-dovoljno je što se i ovde osećam kao stranac. Možda zato što bih otišao jedino ako postoji neki konkretan razlog i ako ja tamo negde nekome na Zapadu trebam ali-da obgavim posao i vratim se nazad a ne da ostajem tamo i da me jednog dana moja deca, odrasla u nekoj anglofonoj zemlji,pamte kao stranca sa teškim istočnoevropskim akcentom koji pritom tvrdi da im je tata. Zašto ja da odlazim? Nek odu proklete plutokrate, ratni krvoloci, mlitavi politikusi a ne ja. Možda sam neobjektivan ali mislim da vredim više od svih njih na gomili izručenih Haškom tribunalu ili nastanjenih na Ognjenoj zemlji, svejedno.
I, da kažem još nešto: neću da prođem kao moji Istočnoevropljani (ista muka-isti ljudi) koji u najnovijem filmu Kena Loacha "It's a free world", stisnuti kao stoka u kombijima, idu na posao koji traje čitav dan.Znateo no: Sir, can I have some ore? Taj rad! Pogledajte ovaj film pa će se videti i kakav taj Zapad zna da bude prema nama a i kakvi mi znamo da budemo prema njemu.Odličan je.
Za kraj: besmisleno je trpeti ove užase, to znam. Ali, besmisleno je da ja sad, kao neko ko je pregazio tridesetu, bežim odavde umesto da se suočim sa onim što se ovde događa. Nisam završio sve ove škole i napisao sve ove stranice da bih se pokupio i nestao, evaporirao. Kad se odseliš iz Srbije za mnoge ljude postaneš pokojni i to je činjenica, kao da si se preselio u drugi svet. I, ja se nisam nikad borio za potrošačko društvo, cimanja, 12 sati i više posla, otpuštanje s posla, skrivanje ratnih zločinaca, pretnje, srbovanje, ksenogfobiju, za velike klasne razlike, staleško društvo, nepotizam-to nije bila moja borba već broba protiv tiranije. Jedno zlo je oboreno, drugo treba tek oboriti. Glupo je izaći iz ringa a meč i dalje traje, zar ne?