Thursday, March 5, 2009

Grupni portret sa samoubicom

Isterivačice, nismo prokomentarisali onaj bizarni događaj sa Gazele od pre desetak dana. Mislim, ja nekako u doba ekonosmkih kriza,od kojim mene nekako uvek više plaši naša lokalna od one globalne, kad su svi u paranoji da će d'ostanu i bez tih 350 jura mesečno što će da zakasne pola čuke na posao, donekle mogu da razumem bolesničke povike 'skoči više, budalo', 'daj ja da ga ubijem' i sl. Mislim to je jezivo i pokazuje gde se ovo jebeno društvo nalazi na lestivicama morala, empatije, razumevanja za drugoga i sl-dakle nigde. Al, to su nekako očekivani pokazatelji, predvidljivi. Ali, onih gomila iskeženih idiota, koji uživaju u celoj stvari, navijaju, još povadili mobilne da slikaju nesrećnog mentalno zaostalog dečka i kao vrhunac keva, koja slika svoja dva deteta tako da se u pozadini vidi samoubica! E, to je već hevi. To su rimske 'igre' u najavi.

6 comments:

Anonymous said...

e, ja to actually nisam gledala, ali su mi prepricali sa vise strana, sa akcentom na tu kevu koja FOTKA iskezenu DECU sa samoubicom in d bekgraund!!!
WTF?
I mene je malo zbunilo to fotkanje, sto kazes, vise mi je u duhu naseg naroda da psuje i preti sto se neko usudio da mu zakrci saobracaj, al' bas da se fotka?!
Mozda je to rezultat ove youtube manije u kojoj bi ti samoubica sigurno doneo XY hitova ili... ?!
Nemam objasnjenje. Cak ni teoriju.

Anonymous said...

sve te vidjene reakcije na mostu u tom trenutku su bile zaista brutalne i neljudske. Ali bi ih ja stavila u kontekst brutalnog ponasanja drzave prema gradjanima u milion svakodnevnih situacija. Na primer, za vreme vdk(voje kostunice), a verovatno i sada, mada nisam primetila drastican primer, kada dodju strane delegacije, gradjani ne mogu satima da se prevezu tamo gde su krenuli. Znam da je Bgd pun nekih uskih grla i tako to, ali sam s i g u r n a da se planiranje kretanja stranih delegacija po gradu moze uraditi bolje i efikasnije, i ako to ovi nasi ne znaju, nek pitaju u nekoj susednoj, pristojnoj zemlji, a ne da maltretiraju gradjene. Zatim,policija je mesecima, iz dana u dan, "obezbedjivala" "kolonu" od nekoliko desetina, do najvise stotinak spodoba koje su nesto, ne znam tacno sta, htele u vezi karadjica ili mladica, a povodom hapsenja karadjica.??? Znaci, danima u poslepodnevnim satima, ako si se prevario pa seo u prevoz u "krugu" dvojke, lose si se proveo jer si morao da sedis satima u autobusu ili kolima da ovih stotinak sto nesto hoce, prodju ulicama grada. Pa da li je to normalno? Toliki broj ljudi moze da izrazi svoj stav ili sta drugo i setajuci trotoarima, bez zaustavljanja saobracaja. Ali, nasa drzava je tako resila da nas maltretira. I tako redom, ne mogu da se setim svih neefikasnosti i gluposti nase policije i ostalih "drzavnih elemenata" koji nam svakodnevno zagorcavaju zivot i smaraju nas svojom neprofesionalnoscu. U tom kontekstu, nestrpljivost naroda se lakse razume, ali onakve reakcije nikako ne mogu da se oprevdaju.
Uostalom, jasno je da su, ljudima u normalnoj drzavi u kojoj sve manje vise dobro funkcionise, senzori za ekscesne situacije veoma izostreni, sve sto nije uobicajeno normalno pada u oci, a dovoljna kolicina empatije u njima u takvim situacija se automatski aktivira. Ta potrebna kolicine empatije, po mom misljenju, dolazidelimicno i iz odnosa drugih prema nama, a narocito od strane drzavnih institucija koje su i stvorene da bi nam uredile i olaksale zivot, a ne da bi nas maltretirale, sto nas onda jos vise ucini zlim i neosetljivim za bilo sta drugo osim sopstvenog prezivljavanja.

Anonymous said...

paz'te, manje-vise se svi slozismo da je, koliko god tragicna, situacija u kojoj nesretna srbenda zakrcena na Gazeli psuje majku samoubici prakticno ocekivana. I da, ja se slazem da je jadni beogradjanin posebno osetljiv na saobracaj jer ga stalno neko jebava, sto kaze anonymous, ako nije strana delagacija, onda je protest, ako nije protest onda je bus u kvaru, ako nije bus u kvaru onda je guzva zbog kise/snega itd.

I u sustini, da mi prepricas situaciju u kojoj ljudi porucuju samoubici da pozuri sa samoubijanjem jer je stvorio guzvu u saobracaju i pitas me gde se dogodila, ja bih rekla u Srbiji. Brate, tacno ima taj nas mentalitetski tragi-komicni spin.

Ali zato da me pitas (a da ne znam) gde se dogodila situacija fotkanja samoubice sa decom, mislim da bi mi pre pala napamet Amerika! Mislim, u Srbiji evidentno postoji taj latentni bes, kao da je svaki covek na ivici da postane Majkl Daglas u Falling Down, pa se verovatno cak i ljuti na samoubicu sto je slab, koveli ko ti jebe mater, ako ja mogu sve ove pizdarije, mozes i ti; ali do sada nisam primetila da postoji ta da-tako-nazovem senzacionalizacija ljudske patnje. Koliko god mozda glupo zvucalo, cini mi se da je potreba da se fotka samoubica pod 1) iz istog foldera iz kog i potreba da se gleda Opra ili reality televizija, ta neka voajerska zelja da se iz udobnosti proviri i zabelezi drama drugih, i pod 2) rezultat te CNN Ireport, youtube, youmakethenews ekspanzije u kojoj dolazi do potpune distance od stvari kojih si svedok, umesto coveka vidis VEST, vidis SENZACIJU, DOGADJAJ.

A to stvarno mislim da nije problem samo naseg drustva (inace ne bismo imali sve one snimke Cunamija gde se ljudi dave, znaci neko je sa sigurne distance snimao kako se covek davi! I to ne jedan, nego gomila ljudi).

Anonymous said...

ma, nema tu nikakvih komentara, to je za onu rubriku: bez reči.

dolfie said...

i to je tacno.

Anonymous said...

Добар старт