Friday, October 17, 2008

Rezultati konačno

Drage isterivačice, ono što smo znali već više od mesec dana, konačno je i objavljeno na sajtu, a evo i saopštenja komisije:

IZVEŠTAJ KOMISIJE O IZBORU PROJEKATA PO KONKURSU ZA FINANSIRANjE RAZVOJA FILMSKOG SCENARIJA
17.10.2008.

Komisija Filmskog centra Srbije, izabrana da odluči o radovima koji su stigli na konkurs za materijalnu potporu u izradi budućih scenarija, u sastavu Milena Marković, Biljana Maksić i Bogdan Tirnanić, obavila je svoj zadatak sa malim zakašnjenjem.
To nije bio lak posao, jer je na konkurs stiglo devedeset radova.
Ali, Komisija je, ipak, savesno pročitala sve ''priloge'' vodeći o njima čak i kratke beleške. Mada pravila na tome ne insistiraju, ali ih karakter konkursa obavezuje, Komisija je odlučila da ne razmatra predloge za dokumentarne ili kratkometražne filmove, kao za one koji su priloženi kao gotovi scenariji ili čak kao knjige snimanja. Konkurs izričito navodi da mu je svrha materijalna potpora idejama (sinopsisima i sl.) za buduće filmske scenarije. O sudbini tih tekstova odlučivaće neka druga komisija, čiji nam je sastav nepoznat, osim u smislu da u njenom radu nećemo učestvovati.
Da konačno pređemo na odluke: Komisija je jednoglasno odlučila da u ''dalji postupak'' predloži sledeće tekstove:
1. Vladislava Vojnović ''Drugi krug''
2. Srđan Anđelić / Miodrag Ćertić ''VistaVision''
3. Vuk Ršumović ''Ničije dete''
4. Danilo Bećković ''Monte Zombie''
5. Saša Radojević ''Želja''

KOMISIJA ZA RAZVOJ FILMSKOG SCENARIJA:
Bogdan Tirnanić
Biljana Maksić
Milena Marković

Uz dodatak da je svaki scenario dobio po 4, a ne 5 hiljada eura kao pre 2,5 godine, što će reći da su sredstva sa 50 soma spala na 20.

Šta da vam kažem osim da bih voleo da vidim 'čak i beleške',koje su pravili, pa ću već u ponedeljak da zovem da pitam da li ih možda imaju u fcs-u.

Ono čime sam jako nezadovoljan je naš pristup celoj stvari, tj. materijal za konkurs smo prilično traljavo odradili i predali u poslednji čas. Timo smo se jako puno ogrešili o dragu nam Blek Ajvi i o više od dve godine rada na njoj. Neću da kažem da bismo dobili lovu da smo stvar napisali kako valja, to je potpuno nebitno. Bitno je da kada se negde prijavljujemo, kad u nešto ulazimo, onda, sestre, ili ćemo da dobro oznojimo guzice ili ne treba ni de se trtimo.
Mene je ovakav naš pristup veoma pogodio i razočarao i evo već više od mesec dana, svaki put kada pomislim na to osećam se jako,jako loše.
Zato od sada,ako ponovo nekad nešto budemo radili zajedno (što bih, uprkos svemu, ja veoma voleo), radićemo isključivo sa punim požrtvovanjem i posvećenošću ili ja u tome neću da učestvujem.

Uprkos svemu, nadam se pozitivnom ishodu kada je potencijalna realizacija Ivane u pitanju.

Go TruthBusters !

4 comments:

Anonymous said...

meni je isto krivo sto nismo bolje uradili i vise se potrudili da nam storilajn bude najbolji moguci, ali mislim da ne treba zbog toga da se jedes. Uradili smo onako kako smo mogli u datom trenutku. Da smo mogli bolje - uradili bismo bolje.
Ja se isto nadam da cemo nekad opet raditi nesto zajedno, i nadam se da cemo ga raditi onako kako nam prija i kako nam karakteri dozvoljavaju - zato sto smo ljudi a ne roboti :) i ne mozemo bas uvek od sebe da zahtevamo totalnu posvecenost i pozrtvovanost.

U svakom slucaju, cini mi se da se razlog Blek Ajvinog (ne)ucinka ponajvise krije u sledecoj recenici njihovog objasnjenja:

"kao za one koji su priloženi kao gotovi scenariji... Konkurs izričito navodi da mu je svrha materijalna potpora idejama (sinopsisima i sl.)"

Sto ce reci, poor Ivana (storilajn & sinopsis - prakticno i evidentno gotov scenario) didn't stand a chance 2 begin with.

Propozicije konkursa su jasne, ali s druge strane mislim da njihovo obralozenje da samo "sinopsise i sl" uzimaju u obzir nije fer, jer ni "gotov scenario" ne mora da bude gotov, postoje ruke i ruke, i on sigurno moze i dalje da se razvija, a konkurs je za "razvoj scenaria". U tom smislu, mislim da nije realno na osnovu sinopsisa dodeliti pare, jer svako moze da naskraba neki sinopsis, a to ne znaci da je kompetentan da pise film, kao sto i ako neki sinopsis zvuci do jaja do u stvari ni malo ne znaci da ce i scenario biti do jaja.
Tako da ako ocenjuju po sinopsisu, ja stvarno ne mogu da predpostavim koj je tu kriterijum - ovo mi se svidja ili ne svidja verovatno, ali ipak sumnjam da je kriterijum po poznavanju autora tj da je moja tetka napisala najzanimljiviji sinopsis ikad cisto sumnjam da bi dobila pare.

Takodje, mislim da je komisija unapred trebalo da izrazi svoju odluku da razmatra samo "sinopsise i sl" (sta god to "sl" bilo) - posto predhodnih godina to nije bio slucaj - npr za "Zajedno" je onaj Maticevic predao vrlo detaljan storilajn tako da se imao utisak "gotovog scenaria" kao i npr Milena DePolo. Tako da su se verovatno razni ljudi u nedostatku tacnog kriterijuma bas kao i mi vodili primerom formata ranije nagradjenih scenaria i nesvesno u samom startu ispusili.
No, sta je tu je, mislim da nemamo oko cega da se jedemo!

MPK Power said...

'Da smo mogli bolje - uradili bismo bolje.'

Ovo nije tačno. Itekako smo mogli bolje, ali nismo iz raznih razloga, kojima je zajedničko polazište-neozbiljan pristup. Da smo stvari pristupili ozbiljno, a to smo itekako mogli, napisali
bismo odličan storilajn.

I, što se mene tiče, nećemo ništa da pišemo više 'kako nam prija'. Kako nam prija ćemo da idemo u Švedsku, možda u junu, možda u avgustu-kako nam prija.

Pisanje scenarija i drama je za mene profesija, a ne hobi. A profesiji želim da pristupam isključivo-profesionalno. Što znači da greješ guzicu i kad ti ne prija.

I to je moj jedini uslov za sve dalje zajedničke poslove, ako ih bude.Da budemo profesionalni- u smislu posvećeni, požrtvovani i odgovorni prema onome što radimo, a ljubavi za naša 'dela',čak i za ona najbesmislenija (pogotovo za njih!), nam bar nikad nije manjkalo, šta više.

U slučajevima, u kojima tebi (ili bilo kome) karakter ili obavaze to ne budu dozvoljavali-to se lepo kaže na početku i mirna Bačka. Nećemo da radimo.
Ako ti nikad ne budu dozvolili,biće mi žao, jebi ga,pošto stvarno volim da radimo zajedno- u smilsu dobro se kapiramo, nadovezujemo i sve to,ali šta je tu je.

U svakom slučaju ćemo da se iskorišćavamo međusobno za sopstvene stvari, tako da će uvek biti neke kreativne saradanje međ isterivači(ca)ma.

A što se tiče priče o 'gotovim' scenarijima, to mi sve malko smrdi. Pogotovo što u oglasu lepo piše da se prilaže scenaristička građa,koja podrazumeva i scenosled ! Tako da ne smeš ti sad da kažeš-u međuvremenu smo se predomislili,ne može scenosled, pa čak ni 'odlučili smo da damo pare samo onima, koji su priložili sinopsise'. Ako je tako, onda imamo puno pravo da ih tužimo. Zato ću ja lepo u ponedeljak da ih zovem i da vidim o čemu se tu radi.
U redu je samo da budu diskvalifikovani oni koji su priložili gotove scenarije sa dijalozima (ali ko bi to uopšte priložio, kad je maksimum 20 strana teksta?)
ili oni koji su imali predloge za kratke filmove ili dokumentarce.
Svi ostali ne smeju da budu unapred diskvalifikovani kao što ti kažeš, jer je to onda stvar za sud.
U svakom slučaju zvaću ih u ponedeljak,pa ćemo da vidimo hoćemo li se žaliti i kome ili ne.

Anonymous said...

Odlicno. Zovi! Potpuno to podrzavam!!!! Nisam znala da to pise u propozicijama (scenosled), pa je dobro proveriti.

MPK Power said...

Zvao. I, naravno, rekli su da to važi samo za gotova scenarija, kojih je bilo jedno 5-6. Svi ostali su imali 'jednak' tretman.