Sunday, September 28, 2008

Who the Fuck is Milos Brankovic (& who the fuck cares)

Evo, upravo dadoh 500dindzi za dve karte i (ne)odgledah glupavog M.B.
Toliko je film smorio da to nije pametno. Uzasno sam se trudila da ga odgledam do kraja kako bi moj "prikaz" imao legitimitet, al' dzaba.

Elem, M.B. je pokusaj "revenge fantazije", obican ortak, good guy, roka gomilu negativaca koji su mu se direktno ili indirektno zamerili i prenosno se obracunava sa sistemom.

I to je cool. Pravi frejm za serbija tudej. Ima cak i taj "black ivy" momenat: ortak je student arhitekture :) Znaci, u tom smislu, rispekt, nije neki eskapizam, gistrifikacija itd, nego se taj covek reditelj lepo, fino, posteno obracunava sa onime sto mu smeta chez noi, 2008 AD.

Ima neceg dobrog u kompoziciji kadrova, neki talenat reditelja ili DPa se tu promolio, malo tu nesto zamirise na film umesto, as usual, na spansku seriju.

Fotografija koju tolko nahvalise je whatever, deluje ti kao da si u Kinoteci i gledas film iz 60ih, ne znam da li je to do projektora, trt mrt, al' u svakom slucaju ne moze se sad tu govoriti o nekoj kao vau fotografiji.

(digresija, izvinte, evo sad ide na TVu, MB je imao premijeru u Ster (aka Delta) Cinemas. a ha ha ha ha - pa dobro, to je malo duhovito)

Whatelse? Ne znam... sigurno postoji jos nesto pozitivno u vezi filma, al' sad mi ne pada na pamet.

E, sad, takozvane mane.

Ja ne verujem, i zao mi je to da kazem, ali scenario je opet katastrofa (dobio nagradu za scenario u Vrnjackoj Banji). Pazi, naravno da je to bolje od nekih Konja Vranih itd, ali to se valjda podrazumeva. Prica neka postoji, ali je vrlo nespretno ispricana, dosadna, dijalozi idiotski, situacije nerealne, stepen stilizacije neravnomeran itd.

Film se, kao, eksplicitno bavi nasom sadasnjoscu a, ono, zapravo, veze nema
sa stvarnoscu. Ok, stilizaciju kao takvu postujem, ali ona mora da ima neki sistem, neku svoju unutrasnju logiku (koja je komunikativna, naravno).
Imam utisak da stilizacija nije bila cilj (mada se namerno islo na npr noir, preterivanje itd) vec da se ne ume bolje, da prosto covek nije umeo bolje to da napise/rezira. Reference na noir su npr samo u pojedinim kostima, mozda fotografiji... scenografija je mahom realisticna, gluma od-coveka-do-coveka itd. Znaci nema tu neki stilizovani univerzum (kao npr "Brick") nego je sve tako proizvoljno i... pa... glupo.

Ali ono sto mi je u stvari najinteresantnije bilo je ko je u filmu identifikovan kao neprijatelj. Dakle, ko su ti ljudi koji su krivci za patnju everymana Milosa Brankovica i koje treba poubijati?

Ok, tu su kriminalci. Tu je i korumpirana murja. Pominju se, naravno, i kapitalisti, ministri, reklame... ceo paket.

Ali najveci NAJVECI krivci su

1. ateisti
2. pederi
3. jevreji

1. ateisti: nevladina organizacija (naravno!) koja se zove "Udruzenje Ateista" i koju vode dve karikirane, odvratne, zle lezbejke.

2.&3: zli profesor arhitekture Egon Koen, peder, koj jebe sina svoje sestre.

Znaci mene to plasi. Mene plasi da se od para od naseg poreza snima film sa takvim implikacijama. Kazem sebi, mozda je to slucajno i bez zadnje namere... Al' brate, nije slucajno! Ne zove se tebi najodvratniji negativac u filmu slucajno "Egon Koen".

Evo, sad slusam na TVu, film je dobio prve pare na konkursu kad su u ziriju bili Vojnov, Dragojevic i promace mi ko jos. Pa mozda ja gresim, ali nisu oni budale da nisu svesni cemu daju pare!

Al' onda makar da kazes da je film uzasno uzbudljiv, dobar, a ovo je kao u drugom planu, promalja se... Nego ne! Film je bulja dosadna a ovo ti sve vreme kopa oci!

Evo sad jos kazu da je film na nekom festivalu kod nas (tipa Cinema City ili sta vec) dobio nagradu publike.

I samo jos da dodam da je nas Milos Brankovic stari Beogradjanin iz neke popovske porodice, vrlo je pravoveran i bogougodan, drzi sliku majke i popa u novcaniku.

E, da, to je jos jedna kao "ideoloska" linija filma: Milos Brankovic je jedini strejt ortak seksualno, svi ostali su seksualno "devijantni": lezbejke, pederi, sado-mazo kripovi itd. Znaci, svakog negativca krasi nesto sto reditelj cita kao seksualnu izopacenost. Tako da sve to meni malo mirise na ono da jevrejske zene puse karu a nemice-arijevke furaju samo manastirku.

Tako da ne znam sta da vam kazem. Navikli smo vec na to tresiranje nevladinih organizacija, na taj "desnicarki smek" koj provejava ili preovladava u skoro svim nasim filmovima (od "priznali su pedere pa ce i nas pedofile" u 8 1/2 do "na lepom plavom Dunavu") ali ovaj film ipak ide korak dalje. Ipak prelazi tu liniju ideoloskog podteksta (ponekad i spontanog) i ulazi u teritoriju samozaljubljene ostrascenosti, mrznje prema drugom, narcisoidne ubedjenosti u sopstvenu pravicnost...

Zao mi je sto film nisam odgledala do kraja i uvek me grize savest da se nisam, ipak, nesto ogresila o autora, ali cisto sumnjam...

c 4 yrself

21 comments:

MPK Power said...

Ti ko da si pala s marsa. A nisi znala šta ideš da gledaš? Čito sam intervju sa tim idiotom (koji je btw uradio Vojnov,naravno) i gde on kaže kako bi mu najveći kompliment bio kada bi se Žarku Koraću film zgadio, tad bi znao da je na pravom putu ! E, pa na pravom si putu, junače !

Inače, potpuno ne kapiram zašto srpski nacionalisti mrze Jevreje, kad jevrejski nacionalisti obožavaju Srbe ! Pričao sam vam kad me je u Njujorku taksista Jevrejin vozio za džabe i to u 5 ujutru samo zato što sam Srbin. A frizer me pitao da li smo mi baš puno ubijali muslimane, na šta sam se ja usro, jer je pre toga rekao da je iz Uzbekistana,a stajao je sa makazetinama iznad moje glave, pa sam krenuo u fazonu, pa to je malo preuveličano, nismo to mi, to su oni u Bosni, na šta mi on namigne u fazonu slobodno pričaj, dečko,ja sam Jevrejin!

MPK Power said...

Ali, poenta je da MB verovatno nikad neće da prodre do 'širih masa', što zbog samog filma, što zbog toga što ta ideja o disiplinovanom 'klero-nacionalizmu', fašizmu i antisemitizmu, zapravo kod nas nikad nije mogla da poprimi neke ozbiljnije razmere. I zato naši hradcore nacionalisti zapravo mrze Srbe, a idealizuju Hrvate.
Međutim, posrbljeni mutanti te ideologije su ovde bili mnogo opasni.
Tako je autetentična srpska-naci priča zapravo svoj potpuni estetski trijumf doživela u 'Lepim selima' i to ni godinu dana nakon Oluje i Srebrenice, ali o tom filmu i njegovim uticajima jednom u zasebnom postu...

Anonymous said...

Lepa Sela su katastrofa, pricali smo o tome vec, slazem se 100%.

No, kazem, lepa sela su u tom smislu malo...kao...pritajena, ima ljudi koji su u fazonu "lepa sela
su o tragediji rata, sudbinama neduznih ljudi", trt mrt.

Ali ovo, mpkp, je brate mili outright mrznja.

Nedvosmislena poruka ovog filma je da je vreme da se pravoverni srbi pobune protiv jevreja, ateista i pedera koji nam, kao i uvek u paranoji ove ideoloske matrice, navodno jebu kevu.

A drugo, ne bih se slozila da je taj klerofazizam bezopasan i kao na margini.

Istina, u Beogradu nije bilo takvog progona jevreja kakvog je bilo u mnogim drugim gradovima, ali to je verovatno sto jevreji ipak nisu akumulirali tu kolicinu moci i drustvenog uticaja. Ipak, ne treba da zaboravimo da je Beograd prvi evropski grad koji je u WWII dobio etiketu "judenfrei" tj "ociscen od jevreja", kao i da je JEDINI evropski grad koj je imao konc logor na svojoj teritoriji. Naravno, mnogi individualni srbi su pruzali utociste jevrejima po tavanima i podrumima, ali vecina ih je, prosto, stradala. Posle rata, komunisti su dosta uradili na planu te pobednicke propagande da se srpski narod utemelji kao ujedinjen u antifasictickoj borbi, ali ne treba zaboraviti da smo ipak i mi bili maltene na pragu ideoloski motivisanog gradjanskog rata. Dede i babe onih koji su u tom sukobu bili na gubitnickoj strani ocigledno su svoja ubedjenja prenosili s kolena na koleno a tih ljudi nije malo. Hocu da kazem, u Srbiji je uvek bilo najmanje tih nazovi "demokrata": ljudi koji nisu ni komunisti ni fasisti. S druge strane, ove ultra popularisticke opcije su se itekako duboko ukorenile u nazadne nise lokalne svesti.

Pitas: "zasto neki srbi mrze jevreje?" Prvo, mislim da se u Izraelsko Palestinskom sukobu, srbi vise identifikuju s Palestinom, legitimnom drzavom na cijoj teritoriji je uz pomoc Amerike napravljena lazna drzava. Hocu da kazem da je ta linija politicke identifikacije jaca. Jevreji nisu hriscani, pa ne postoji linija te verske, religijske identifikacije... nista fasisti musliman nije bolji ili gori od jevrejina. Cak naprotiv, zna se ko je "ubio Hrista".
Dalje... ova prirodna nazovi civilizacijska identifikacija koju narodi zapadnog sveta imaju sa jevrejima (demokratija, sistem vrednosti itd), je upravo ono protiv cega se srbin klerofasista bori. Od "protokola sijamskih mudraca" pa na dalje, klerofasista misli da je jevrejin organizovan da zavlada svetom, te da je cela globalisticko-kapitalisticko-imperijalisticka prica zapravo njegovo maslo. Seksualne devijacije, alkohol, droge, nevladine organizacije... sve je to jevrejin doneo nevinom pravovernom srbinu da ga zavede i skrene sa pravog puta.

E sad... ne mislim ja da ti u Srbiji imas neki veliki broj aktivnih ili priznatih fasista. To su neki skinski, obrazi itd, marginalne organizacije slozicemo se. Ali ALI u prijatnoj atmosferi svoje dnevne sobe ili lokalnog kafica, gde se opusti medju porodicom i prijateljima, gde da oduska svojoj frustraciji i pusti na volju svojim strahovima, mnogi ce nas komsija, frustrirani i uplaseni srbin, zrtva tranzicije i sopstvene neprilagodjenosti, da razveze jezik i da da na znanje sta zapravo misli o jevrejima i pederima. Ne bi ih on tukao ili proterivao, o ne, ali ako ih neko drugi tuce ili proteruje... pa on moze da razume zasto.

E to mene plasi. Jer iz takve behind-the-scenes atmosfere ti kad tad dobijes tog coveka u gradskom odboru za finansiranje kinematografije i ti kad tad dobijes tog coveka u vladi.

Anonymous said...

E, sad sam saznala da je fotografiju za MB radio Kodemo! tako da eto - taj jedan dobar aspekt filma (kompozicija kadrova) i ok fotografija je, sad sam sigurna, Kodemova zasluga!

dolfie said...

Eva prikaza filma koj je napisao izvesni Dejan Ognjanovic... sve covek lepo napisa!

Objavljeno u Betonu br. 41 (DANAS, 18.03.2008.)

KO JE TAJ J**ENI MILOŠ BRANKOVIĆ?

Najavljivan kao pripadnik tzv. \'Novog srpskog filma\', ovaj naslov se inostranstvu nudi kao WHO THE FUCK IS MILOŠ BRANKOVIĆ? To je pitanje koje s pravom sebi možete postaviti. Iako je odgovor tek marginalno zanimljiv estetski, ipak jeste sociološki.

MILOŠ BRANKOVIĆ pati od standardne boljke novijeg srpskog filma: on ne želi, ili ne ume, da ispriča jednu priču. Ne, on hoće da nam ispriča šest priča, ali tu zapravo nema supstance za toliko, nego je to šest skica nalepljenih jedna na drugu da bi sve delovalo \'kompleksnije\' nego što jeste. Ovde imamo i žanr (neo-noir), i art (film je crno-beo, ako izuzmemo mokraću i krv!), i društvenu kritiku (slom tradicionalnih vrednosti!), i angažman (prokleti NGO!), i ideje (zalepimo slomljenu ikonu!), i eksploataciju (obilje golotinje), i kritiku eksploatacije (skidaju se pretežno negativci u scenama koje treba da nam ih zgroze) i još koješta. Beograd je ovde GRAD GREHA Roberta Rodrigeza ukršten sa njujorškim Novim Vavilonom Ejbela Ferare (još jednog religioznog eksploatatora golotinje), i taj spoj stripovske simplifikacije i artističke stilizacije mestimično čak i funkcioniše, dok ne počne suviše ozbiljno da shvata svoje milijusovsko desničarstvo.

M.B. je arhitekta, mladi čovek koji bi samo da pošteno zaradi za život i služi bogu i narodu. On je religiozan momak, što vidimo u sceni u kojoj tokom slave, dok pop blagosilja slavski kolač, on ne može da ga pipne svojim već okrvavljenim prstima. Pošto mu je pun kufer amoralnih nakaza tranzicionog Beograda, on ne okreće drugi obraz kada ga bog stavi na kušnju, već se laća pištolja (zgodno mu ga pozajmi deus ex machina krimi-prijatelj iz škole!) i umesto Hrista, on sledi – Radovana III i njegovu maksimu: "Da pobijem govna i gotova stvar!"

A \'govna\' su, u eksplicitnoj nacional-tradicionalističkoj vizuri reditelja Nebojše Radosavljevića - lezbejke, pederi i ateisti, koje u naše lepo pravoslavlje donosi ološ sa Zapada. "Gledajte šta nam rade ovi stranci!" vrišti svaki histerični kadar filma. "Razoriše nam patrijarhat i familiju i krsnu slavu! Donesoše nam ateizam i kriminal i droge i ruske kurve i pedere i lezbače sa žbunjem dlaka pod miškama!" U poređenju sa ovim ksenofobičnim homofobičnim pamfletom čak i Bajićeve metafore poprimaju dašak suptilnosti, jer ovo je film u kome NGO \'Društvo Ateista\' oblepljuje grad bilbordima s natpisom "Ko veruje – u zabludi je!" a memorijalnu ploču s imenom M.B.-ovog pretka koji je projektovao zgradu zamenjuju kutijom za kablovsku TV. Članovi tog Društva su lezbejke i SM frikovi (ko ne veruje u boga, taj je degen, sugeriše nam Radosavljević po uzoru na aktuelnu veronauku), a najveću nakazu od svih igra Boris Komnenić kao mentor koji krade rad svog studenta. Da bi se naglasilo koliko je to ogavan čin, zli profesor je prikazan kako se incestuozno guziči sa sopstvenim sestrićem. Zato će, zajedno s momkom, umreti nimalo pravoslavnom smrću...

Kada se ispod ova tri filma (Zavet, na Lepom Plavom Dunavu & MB) podvuče crta, iza naizgled heterogenih estetika i storija dobijamo sliku zastrašujuće uniformnu u svojim idejnim implikacijama: MI smo čisti i duševni i veri naklonjeni, ali dođoše ONI i donesoše Sodomu i Gomoru među nas. Jedini spas: povratak selu, crkvi, grobovima dedova. A svima NJIMA – "j*baćemo mamicu!" Ako nikako drugačije, a ono –ovakvim filmovima!

Anonymous said...

mene ne brine što će nam u vladi sedeti antisemita, pošto neće. ministar kulture je čovek koji za sebe kaže da je " nauučio da razbija sve klišee" (deder da nam kaže kako se to maslo uči!), a među klišee verovatno podrazumeva one tipa autorska prava i slično pošto jedino njih razbija u pravljenju BDP-a u svoj lični teatar gde otima prevode i tekstove onima koji ih donesu ne bi li ih sam režirao, da ne pričam o vradžbinama koje primenjuje na gospođu Pekić pa tako jedino on ima prava da radi tog vajnog Pekića ko da ga je rodio.
meni se Branković svideo zato što je jedini film koji ima neke hrabrosti da kež ono što misli, pa makar to bilo tolko pogubno po stanje svesti gledalaca, ja i ne mislim da autor treba da misli o tome kako će nešto što je on rekao da deluje pedagoški i moralno na njegovu publiku. time se bave, ako se uopšte bave, škola i porodica i ostali autoriteti moralni. umetnik je tu da kaže ono što on lično misli. Stilizacija u Brankoviću definitivno postoji i jedini je film koji na videlo iznosi onu podelu koja u Srbiji defakto postoji, a kakvu nemaju hrabrosti da iznesu ni jedan od filmova koji je nastao nakon petog oktobra.
A i dalje ne kapiram ljudi čemu to procenjivanje filmova na osnovu toga kako će da deluju na publiku, ko da su filmovi neka pedagoška sredstva.

Anonymous said...

pazi Krris, ne procenjujem ja na osnovu toga kako ce da deluje na publiku (doduse, rekla sam i to u jednoj recenici: mislim da ce da ugusi publiku koliko je dosadan, mene makar jeste).

Zapravo, ti i ja procenjujemo film upravo sa iste neke ravni: namere njegovog autora i njegove relevantnosti za sadasnji trenutak.

Ti kazes da je autor filma bio ako nista drugo a ono hrabar da se "obracuna" sa sadasnjoscu i da je film u tom smislu relevantan za nas trenutak.

Ja to filmu priznajem (to sam i napisala u originalnom postu), vidim to kao njegovu vrlinu, ali takodje mislim da je autor filma fasista i da je se ta nazovi relevantnost filma za trenutak upravo prelama kroz njegovu namernu i vrlo jasno artikulisanu propagandu odredjenog sistema vrednosti.

Kako ce to tacno da se odrazi na publiku - ja ne znam niti sam se time bavila.

Sto se tice toga da je to jedini film koji je hrabar ni s tim se ne slazem, tj slazem se ALI SA JEDNOM VELIKOM NAPOMENOM: da je to jedini hrabar film koji je snimljen.
Ja mislim da je i Black Ivy u tom smislu hrabar film i ko zna koliko jos filmova koje pisu nase kolege a koji se nikad ne snime.

E sad, cinjenica da je taj film snimljen mislim da nije svedocanstvo nekakve hrabrosti ljudi koji su mu dali pare, vec upravo njihove desnicarske orijentacije i ideoloske identifikacije sa datim filmom. Koliko ja znam veliki deo budzeta za taj film prikupio je (na ovaj ili onaj nacin) glumac Pera Bozovic koj, barem tako ide prica, ni ne krije da mu je motiv bio cinjenica da (iskoristicu eufemizam) ne obozava pedere, ateiste itd.

Znaci, ako postoji neki protekcionizam kod npr. Bradica ili neke, recimo, G17+ ekipe, tako postoji protekcionizam i kod ovih, desnicarskih ortaka.

E sad, da je Milos Brankovic ne znam sad koliko bolji film od ostalih ili da je makar solidan, gledljiv film, pa da kazes dobro, mozda u pitanju i nije protekcionizam, ali posto je los film, plakatski na nivou Biljane Srbljanovic u najplakatskijoj varijanti, onda je jasno o cemu se tu radi.

Da se ne pravimo budale.

Meni se isto tako gadi sto je, ako sam dobro razumela, ministar kulture postavio neku svoju zamenicu da bude upravnica BDPa kako bi on bio i upravnik i ministar istovremeno, ali ne vidim kakve to ima veze sa tim sta mislim o filmu Milos Brankovic.

Koliko mi se gadi da neko da pare da se snimi film SAMO zato sto promovise, recimo, ljudska prava, toliko mi se gadi i da neko da pare da se snimi film samo zato sto on promovise klerofasisticko macisticki revansizam.

U stvari, moram ipak da priznam da mi se malo manje gadi ovo prvo (ne da ga podrzavam, nego mi se manje gadi) posto ipak ne vidim apsolutno nista lose u ljudskim pravima kao takvim a u klerofasizmu vidim svasta lose i nista hrabro.

Ali, Krris, budimo realni... ako bismo uzeli MB bez ikakvih spoljnjih implikacija, ikakve ideologije, ikakve relacije sa nasim vremenom... i probali da ga posmatramo cisto kao film... to je bulja film. Los film. Kao sto je npr "Ljubav i drugi zlocini" los film. Kratko i jasno - los film.
Lepo je u ovoj kritici onaj decko/covek i napisao ukratko sta ga losim filmom cini.

tako da ja ne kazem da je on los zato sto je desnicarski - nego - zato sto je los.

A ti, cini mi se, kazes da je dobar samo zato sto je hrabar.

(pritom o kojoj hrabrosti pricamo da snimis ovakav film u Srbiji. Hrabrost je, npr, da snimis pro americki film u Sev Koreji a ne fasisticki film u Srbiji!)

Anonymous said...

p.s.
ponovo procitah sta si napisala pa moram da dodam: filmovi ipak (svidjalo se to nama ili ne) u velikoj meri jesu "pedagoska" sredstva.

Film, kao jedina apsolutno populisticka umetnost, je uvek bio i uvek ce biti svesno koriscen u propagandne svrhe.

Ja se kladim da autor ovog filma nije ni blesav ni nadrealista i da je apsolutno svesan implikacija svog dela kao i njegove komunikativnosti. Hocu da kazem ne verujem da mu je film bio sam sebi cilj vec ga je ciljano pravio za publiku (sto ne znaci da je pravio autorske kompromise) i sa zeljom da joj nesto, sto-bi-se-reklo kaze.

Naravno da bih se slozila da postoje filmovi bez ikakve svesne politicke orijentacije, ali ovo nije jedan od njih.

Posto ovo napisah, opet da naglasim da se ja nisam bavila efektom filma na publiku, vec njegovim namernim ideoloskim implikacijama, kojim ne vidim zasto se ne bih bavila kad mi sve vreme bodu oci.

MPK Power said...

Pa, jebi ga dolfie,sad da je BS plakatska koliko i MB, dođavola ako je tako !

Kriss,
moramo da se nađemo lepo na nekom pićencetu da ti isperemo mozak jednom za svagda ! Kad puštaš mjuzu u Brodu?

Anonymous said...

kao BS u najplakatskijem izdanju (recimo Pad). Naravno, ne kao ove suptilnije BS.

MPK Power said...

ne vadi se, dolfie.

e, sad videh na faking fejsu za sredu u brodu. mogla bi da padne neka isterivačka cirkica.

Anonymous said...

Krris mi je juce rekla da pogledam Maaretovu kritiku Brankovica na njihovom blogu, te to i ucinih. Posto je kritika odgovor na ovu nasu debatu, ja cu je lepo ovde pastovati, da je svako i kod nas procita, u duhu potrage za razlicitim misljenjem. Nadam se da Maare nece da se ljuti!
Dakle, evo...

Bio bih neiskren kada ne bih priznao da mi se Lošmi Branković kao film nije svideo i pre nego što sam ga pogledao. Iz dobro poznatih izvora, u dobro poznatom stilu, krenula je pljuvačina ovog filma kao klerikalnog, ostrašćenog i nadasve fobičnog dela... pominjali su se neki "sijamski mudraci" (možda su u pitanju sijamski blizanci?) i šta sve ne, na dobro poznatom jeziku kvazi-političke korektnosti.

Mora se reći da je ovaj film kao upisan za takva, mora se priznati, nemušta tumačenja, gde kritičari sami po sebi više otkrivaju sopstvene nedostatke oličene u generalnoj demagoškoj plitkosti, koja je, jel te, u modi u "progresivnim" krugovima, no što pričaju o filmu. O čemu mi ovde pričamo? Meni je veoma drago što je nazovi-država u kojoj živim finansijski podržala jedan film koji ima priču, koja je, uz sitne izuzetke/manjkavosti, odlično pretočena na platno.

Režiser i scenarista filma, Nebojša Radosavljević, preuzima u ovom delu stilizaciju Sin Cityja (crno-bela slika, crvena krv, žuta mokraća) i za razliku od Čarlstona za Ognjenku (delimični kopiket Amelije Pulen), tu se njegova misija ne završava - na pukom preslikavanju uzora u stilu "evo-vidiš-da-mogu-i-ja", Miloš Branković je omaž a ne kopija. Ne, ovde ima još mnogo toga.

Prvo priča, imamo arhitektu Miloša (dobra uloga Miloša Vlalukina), koji živi u nedefinisanoj Srbiji budućnosti. Tu mu jebu kevu derpe profesor (odlični Boris Komnenić), koji mu krade magistarski rad, sitna i krupna bagra, naravno u talu s murijom (odlični Petar Božović, k'o saliven za ovakve uloge) i vladarskom vrhuškom. Svima je zajedničko loženje na različite sitne i krupne devijantnosti (između ostalog junior ekipa stalno sluša Bed Kopi), a tu je i odlično skinut nadmeni "ja-sve-znam-i-može-mi-se" bg fazon lezbo-komšinica (koje, uz pomoć stranih sponzora, polako kupuju čitavu zgradu, ruku delo Miloševog dede) iz nevladine organizacije "Društvo ateista", čiji su bilbordi svuda po gradu. U priči je napravljena jasna podelu na crnu i belu stranu, ali suprotno od tumačenja da je Branković sveti ratnik pravoslavlja, uprkos njegovoj privrženosti tradiciji, on puši vutru, poznaje krimose, jebe pre braka itd.

Dakle, jedan regularan lik, kome je sve teže da se snađe u svetu koji ga okružuje, i čija ga agresivnost, najzad guta. Glavni junak je ličnost, koja nema sumnje u pogledu svog identiteta, i naravno da to bode oči "ispravnim" jedinkama ispranih stavova koji se kao ličnosti osećaju jedino u unisonom horu istomišljenika, a poznato je iz filosofije da mnoštvo i celina nisu isto.

Fascinira i način na koji, osim glavne naracije, imamo čitav niz "sporednih pričica" koje se tu-negde vrte. Nijedna od njih nije nerazrešena, možda nekim fali po malo završnog glanca, kao npr. pod-priča o ljudskim safarijima na "oslobođenom" Kosovu. I bez toga, impresivno.

Što se tiče crne strane, iako su u modi ideološka poimanja cele priče, meni se čini da je reč o mnogo dubljem uvidu od onog koji učitavaju ljubitelji površine: dakle, Brankoviću na put staju nevladine organizacije, imućni Jevreji, krimosi, bogalji, ljudi sa posebnim seksualnim sklonostima (lezbijke, pederi, nekrofili) - jednom rečju sve ono što na sebi ima neku stigmu i tabu i o čemu se, generalno, nikada ne priča bez zadrške. Kao takvi, oni svi i jesu na istoj strani - za sve njih važe neka ekskluzivna pravila u društvu.

Ovim izoštravanjem se ubedljivo prikazuje dekadentno potkopavanje nominalne univerzalnosti preovlađujućih osnovnih životnih principa sadašnjice, ok nismo više u tzv. komunizmu, ali neka opšta da ne kažem ljudska prava postoje samo na papiru i samo za pojedine, erm, ljude. Poigravanje ideološkim simbolima se tu ne zaustavlja, u filmu imamo i dupke pune restorane u kojima se čuju samo gusle, apostrofiran je i patriotizam kao sredstvo bogaćenja a poseban plus je smešno pojavljivanje Miloša Aligrudića. Voleo bih da vidim i druge domaće političare na filmu, ali da za promenu, ne budu više oni istorijske sadržine, jer u njima nikako da ostvare zapaženije uloge, samo statiraju...

Muziku na tragu metaliziranog post roka radio je sastav Rain Delay, i ona se odlično uklapa u čitav film. Iako zaokružene priče, film u drugom delu pomalo gubi na uverljivosti, ali gde bi nam bio kraj kad bi svi naši filmovi bili ovakvi.

Stilizovan, hrabar, uznemirujući i atraktivan, Miloš Branković prolazi na testu osnovne funkcije filma: u njemu imamo jedan prilično detaljno opisan svet za sebe, opisan svim raspoloživim filmskim sredstvima. Kao takav, on će naći svoje mesto u recentnoj svetskoj produkciji, posebno kod ljubitelja "alternativnijeg" filmskog pristupa. Šteta što ga skoro niko neće videti (sinoć je osim nasdvoje u DKC bila samo još jedna starija gospođa), ali nema sumnje da će za nekoliko godina on imati kultni status među slobodoumnim filmofilima.

A iako je uzaludno, lažni moralisti bi, za promenu, trebalo malo da se osvrnu oko sebe i shvate da je to što ih okružuje mnogo mnogo gadnije od onoga što smo imali prilike da vidimo u Milošu Brankoviću, a od čega oni, po difoltu ideološke ostrašćenosti, sklanjaju pogled. Imali smo 1948. godinu, i jedan bioskop na jednom ostrvu gde su svi morali da se smeju i kad nije bilo smešno, a znam da znate da nije bilo. Sada je 2008. i onaj ko neće, ne mora da gleda, i što je najvažnije, ništa ni ne mora da mu se svidi. Kao što svako ima slobodu da radi šta hoće dok ne ugrožava druge. Što se mene lično tiče, srećan sam što pare od poreza idu u ovakve svrhe.

maare said...

ne ljutim se naravno.

vi ste mala deca u odnosu na ovo
http://www.blic.co.yu/blickomentar.php?id=2281

Anonymous said...

procitah clanak, al' ne znam sto smo mi za njega mala deca.
Bas je clanak onako... ambivalentan.
Covek kad kaze
"Dok ne saznamo da li je Silvija detetu tata ili mama, nadam se da Miloš Branković neće dobiti šengensku vizu. Imam utisak da bi u Francuskoj napravio veće surovosti nego u Radosavljevićevom filmu."
nisi siguran da l on misli da je to ok ili katastrofa. Mozes da ucitas da je Francuska jos gora od Srbije i da ih sve treba pobiti, a mozes i da ucitas eto, kao, koliko je Franc naprednija od Srbije, cime se oni bave, cime mi...

Pretpostavljam da moras da znas ko je autor (ranije clanke itd) da bi znao sta je on "hteo da kaze"...

A mi smo ovde bili jasni i glasni :)

maare said...

evo i drugih, jasnijih i glasnijih :)

http://www.popboks.com/tekst.php?ID=6764

Anonymous said...

Procitah i ovo! (potpuno sam uronila u MB kontroverzu :)

Pazi, Maare, ova kritika nije kritika filma koj sam ja gledala!
Dakle, ne mogu ni da se slozim ni da se neslozim, naprosto ovaj covek je gledao neki drugi film.

Plasim se da je mozda MB postao, iza scene, nekakav simbol kinematografske alternative, nekog izvan mejnstrimskog pokusaja, te da se zbog cinjenice da se autor nije slizavao sa standardnom prljavom, pokvarenom i zlom srpskom filmskom "A ekipom", u ovaj film projektuje frustracija mnogog postenog filmskog radnika ili ljubitelja kome je muka govana koja nam se serviraju.

Jedini problem, nazalost, je sam MB kao film.

Film je prvo los, a zatim, ne predstavlja ideolosku poziciju koju mu autor kritike na poboxu pripisuje (mogu samo da predpostavim da je to projekcija samog autora).

Kao kad su npr Sejtana preterano i nezasluzeno hvalili iz slicnog razloga. Medjutim: Sejtan je mnogo bolji film i, iako vise nego blago desnicarski, nije fasiticki.

Prosto i naprosto, ne moze ni jedna kritika ili stav ili objasnjenje da me ubedi da sam gledala neki drugi film. Neki film koj bi odredjena ekipa ljudi (a i ja medju njima! zasto ne) volela da se desio - ali jebiga, nazalost, nije.

Anonymous said...

p.s. taj film je, naravno, Black Ivy :)

Anonymous said...

Blek Ajvi Forevr !

Btw, gledaj Kajmana, dolfie.

Anonymous said...

It is Why ?!!! http://grou.ps/travianhelp

Anonymous said...

blue medicine bottle [url=http://grou.ps/asat/blogs/item/impotence-solutions]solutions male impotence erectile dysfunction[/url] washington university st louis pharmacy
historic warwick 1860 pharmacy [url=http://grou.ps/asat/blogs/item/impotence-young-men]impotence young men asexual[/url] olathe family medicine
vipps certified pharmacy [url=http://grou.ps/asat/blogs/item/impotent-men]impotent men prevention[/url] certified iv pharmacy technicians
pharmacy cabo san lucas mexico [url=http://grou.ps/asat/blogs/item/male-impotency]male impotency ed causes[/url] canada job pharmacy technician
family medicine clinic booneville ky [url=http://grou.ps/asat/blogs/item/mental-impotence]mental impotence definition[/url] emerson pharmacy los angeles california
pharmacy technician pay scale for alabama [url=http://grou.ps/asat/blogs/item/natural-impotence-cure]natural impotence cure prevent remedies[/url] cambridge herbal medicine
zocor prescription medicine [url=http://grou.ps/asat/blogs/item/natural-impotence-cures]natural impotence cures in young men[/url] cambridge investments medicine hat
secret african medicine [url=http://grou.ps/asat/blogs/item/natural-impotence-remedies]natural impotence remedies companies[/url] michigan board of pharmacy and license
sleep aid medicine [url=http://grou.ps/asat/blogs/item/treatments-for-impotence]treatments for impotence management[/url] west nile virus medicine hat
goods pharmacy tyler texas [url=http://grou.ps/asat/blogs/item/ttreat-impotence]treat impotence lab[/url] east suburban sports medicine murrysville
aviation medicine ifr illussions [url=http://grou.ps/asat/blogs/item/temporary-impotence]temporary impotence young anxiety[/url] union pharmacy inc silver spring md
society of podiatric medicine impotence solutions female widen eye medicine for dogs
the wisconsin women's pharmacy impotence young men symptoms advanced medicine pharmacy barnes hospital
extract dxm form cough medicine impotent men reasons jasmine jang pharm d
dangerous type 2 diabetes medicines male impotency erection formula sage medicine hat
columbus ohio internal medicine christopher overcome mental impotence shawn proulx medicine hat
fallon pharmacy natural impotence cure effects people in sports medicine
berte pharmacy natural impotence cures relief marijana medicine
scholarships for botanical medicine natural impotence remedies drug rochester internal medicine and michigan
pharm descriptions treatments for impotence diagnosis ed internal medicine cullman
geriatric and medicine and free treat impotence erectile dysfunction psychological androgel tijuana pharmacy
get pharmacy degree online learn causes of temporary impotence erectile dysfunction pa pharmacy technician classes

Anonymous said...

sports medicine hannibal mo [url=http://grou.ps/admunix/blogs/item/stress-impotence]stress impotence women[/url] pharmacy lady
medicine hat ab independent promoter music [url=http://grou.ps/admunix/blogs/item/penis-erectile-dysfunction]male penis erectile dysfunction remedies[/url] the medicine of er
alternative medicine san francisco [url=http://grou.ps/admunix/blogs/item/performance-anxiety-impotence]performance anxiety impotence[/url] medicine purpose procardia
2007 one medicine north carolina [url=http://grou.ps/admunix/blogs/item/alcohol-and-impotence]alcohol and impotence treatment[/url] cold medicine tablets formulations
pharmacy tech job skills [url=http://grou.ps/admunix/blogs/item/curing-impotence]curing impotence viagra[/url] lloyd allen compounding pharmacy
new england journal medicine homepage [url=http://grou.ps/admunix/blogs/item/alopecia-women]androgenetic alopecia women treatment[/url] va drugstore mail
medicine and controversy [url=http://grou.ps/admunix/blogs/item/androgenetic-alopecia]androgenetic alopecia[/url] trisha levy cardiac pharmacy
lack of funding of alternative medicine [url=http://grou.ps/admunix/blogs/item/appecia]appecia odor[/url] pharmacy degree nashville
hannaford damariscotta pharmacy [url=http://grou.ps/admunix/blogs/item/bald-hair-loss]bald hair loss[/url] bucks family medicine
accredo pharmacy california nursing jobs infusion [url=http://grou.ps/admunix/blogs/item/female-hair-loss-solution]female hair loss solution propecia[/url] duties of pharmacy technician
tramadol medicine online impotence stress april massachusettes board of registration in medicine
origins and development of naturopathic medicine penis erectile dysfunction meharry school medicine
concordia pharmacy program performance anxiety impotence men pharmacies de garde charente maritime
proact pharmacy alcohol and impotence dosage anti national pharmacy technician certification test
apple hill internal medicine york pa curing impotence peyronie's disease recombinant dna in medicine
hormone replacement therapy pharmacy alopecia women china nepstar chain drugstore ltd
highway 3 construction medicine hat androgenetic alopecia causes male pattern pharmacy pill containers
iga pharmacy apprecia technology inc indian herbs medicine
donna pharmacy los angeles bald loss hair transplant t a mathews bradleys pharmacy
advantage of western medicine female hair loss solution avodart bath medicine cabinet mirrored interior