Thursday, September 25, 2008

I najbolji noviji srpski film je....



Howdy peeps!
Elem, vrlo su mi zanimljivi rezultati ove nase "naj new serbishen film" ankete. Prvo mesto dele "Kengur" i "Neki drugi" sa po 4 glasa, slede Apsolutnih 100 (3) i Sutra ujutru (2 glasa). "Klopka" se nije proslavila - zero votes...

Dakle, uzasno me zanima koji su to "neki drugi"? Sejtan, Milos Brankovic, Munje... ne znam... Znam da je glasanje anonimno, pa mozete anonimno i da ostavite komentar :) ali pliz napisite koji drugi & zasto!

A naravno i ostali... zasto kengur, zasto tomoromorning?

Ja sam, npr, glasala za apsolutnih 100.
Evo zasto:
Prica stoji. Jednostavna je i stoji. Ima pocetak, sredinu i kraj. Rezija je sasvim ok, isprati tu pricu sasvim korektno. Gluma takodje ok. Vuk Kostic je odlican.
E sad, ima taj film svojih mada, jasta! Lik Pauline Manov je malo onako, nije bas ispracen do kraja. Deo sa rokanjem krimosa je malo naivan, glupkast. Film ne postize neki vrhunac, ne izaziva emocije, ne osecamo preteranu empatiju sa likovima...
Kapiram da su neki drugi filmovi u pojedinacnim aspektima bolji od Apsolutnih 100, ali ni jedan drugi (po meni) nije postigao tu ujednacenost/kompletnost.

Pa sad udrite, pa da actually imamo produktivno/pozitivnu pricu o jadnoj-nasoj-kinematografiji!

9 comments:

Anonymous said...

Pa, ja sam već konstatovao da sam se saživeo sa 'Domani matina'. Otkud to, da li zbog dobre glume da li zbog te neke high school ekipe, koja se ponovo sastaje (hau originalno),dal sam bio u nekom specijalnom emotivnom trenutku kad sam ga gledao, nemam pojma, ali meni je jedan od najvećih problema naših novih filmova što im ne verujem, što saosećam sa likovima nula-zero špil-ništa i onda ovde sam saosetio i eto. Dal' bih saosetio i kad bih ga ponovo odgledao? Nisam siguran i zato neću ni da ga gledam ponovo. Plašim se da bi ipak prilično besmislena priča, kao i mnogo nekih neuverljivih i smešnih detalja (Ona Ćomijeva napevanja hehehe) izbili u 1. plan i ubili mi utisak, ali nekako kapiram da je ovde samo pitanje da li osetiš tu emociju ili ne.Ako ne, onda ti je film kurac. A skroz je gotivno s vremena na vreme voleti i neki objektivno loš ili osrednji film, koji te emotivno dirka.

E, a ajde i da napravimo komplet Isterivačke Oskare za Srpski film beyond 2000.

Imamo glasove za najbolji film. Ja za najbolju žensku glavnu predlažem Nadu Šargin iz Sutra ujutru.

Za najbolji scenario, hm, tu možda Kengur, a možda bi trebalo i da ostavimo taj oskar nedodeljen,koliko su scenariji očajni.

Za najbolje efekte i animacije Čarlston.

Za najbolju muziku. Verovatno čarlston opet. Mada, treba razmisliti.

Za najboljeg muškog sporednjaka bi mogao da bude Žika Todorović iz Apsolutnih sto.

Za muškog glavnjaka pa sada mi pada Vuk Kostić iz istog filma, ali treba još videti.

Anonymous said...

fck, adaptirani scenario ćemo morati da damo melini poti i koljeviću za klopku. šta je bilo još adaptirano a da je ičemu vredelo?

popkitchen said...

nisam glasala, ali evo ... Kengura sam gledala u bioskopu jednom, dva puta na DVDu i pre par nedelja na televiziji. I uvek mi je smeshan, na neki nepretenciozni nachin.

Sto se tiche Sutra ujutru, Nada Shargin je sjajna, ali ja sam imala problem sa filmom vanfilmske prirode, ona je definitivno 15 godina mladja od Uliksa Fehmijua i to je bash primetno, druga stvar ta "izgubljena generacija", ako je to faktichka stvar onda ne pije vodu - soundtrack je novi talas pochetak 80-ih, ako je to ta generacija onda oni u trenutku snimanja filma moraju imati preko 40 godina, a ovi bi trebalo da u ranim tridesetim (Vlalukim ne deluje ni da ima toliko, mislim sigurno u tom trenutku nije ni bio).
A onda se sve zavrshi sa urlanjem, pevanjem, psovanjem, razrachunavanjem ... ma idi bre dosta vishe.

Anonymous said...

Ovako, ja se slazem sa MPKP da je taj "emotivni impakt" ili neka emotivna konekcija sa filmom kljucna da bi ti se film svideo, moj problem sa Sutra ujutru je sto nisam imala emotivnu konekciju s tim filmom / likovima.

Tu se u principu sve slazem sa popkitchen, ni ja ne znam ko su tacno ti ljudi, kojoj generaciji pripadaju (koliko imaju godina) i, u krajnjem slucaju, koja god "generacija" da su, moja nisu, niti mi to sve lici na probleme/boljke moje/nase generacije.
A onda osim toga (posto je to vise presudno za taj "emotional connection" momenat) mislim da film naravno ima rupa i nedorecenosti, nije, kao Apsolutnih 100, taj skoro "kompletan" film samo te ne radi.

Al' da se zna, i ja mislim da je Nada Sargin razvalila, te u tom smislu uopste nemam dilemu za beyond2000 serbishen zenskog Oskara :)

Kengur je meni bio dobar. Imala sam velike dileme da l' da glasam za Kengura ili Aps.100 i tu je vise presudila neka ideologija. Kengur je film koj se meni vise svideo, ima momenata koji su stvarno super, pa cak ima i neko istinito, ujedinjujuce osecanje/ideju koja prozima ceo film i cini ga, s tog aspekta, kompletnim, ali ipak nema tu "filmsku pricu": nema, zapravo, adekvatno finale. I zato mislim da nije dovoljno komunikativan, da je skoro sve ono sto je u njemu dobro
strogo lokalno, te da mu fali neka, pa najbliza rec je univerzalnost...

Anonymous said...

adaptacija je bio i Agi i Ema i, ako se računa, Peščanik po KIšu.

Anonymous said...

i Hadersfild i Na lepom plavom Dunavu su adaptacije drame

MPK Power said...

slazem se sa popkitchen skroz oko pitanja generacije.
slazem se i sa dolfie većinom oko kengura. Mislim da je tu neku 'univerzalnost', ako je i postojala sigurno dodatno ugušio raša andrić.
Al, ajde eto ja nerado (al ne znam koji je bolji) nominujem Kengura za najbolji scenario.
A šta ćemo za najbolju režiju?
A za muškog sporednjaka bih mrtav hladan nominovao Kapičića za Čarlston! Hehe Pazi, on je genijalan za ulogu.
Agi i Ema nisam gledao film, al čuh sve najgore.Kako se tebi čini, Kriss? A Hadersfild i na LP Dunavu ne bih ni komentarisao. Tako da je Klopka strong favorite za adaptirani scenario.

Anonymous said...

krris... a koj je tebi naj film?

mislim da nemamo dovoljno kandidata za komplet oskare. Prosto ne mogu da se nateram.

MPK Power said...

ni ja :)