Thursday, March 6, 2008

Jeremy Scahill - The Real Srboljub!


Dolfie, stari insomnicar, zajasila youtube da potrazi clip te neke debate sto mi neko rek'o da izvesna Samantha Power, Obamina savetnica za nas region, kao nesto brani Srbalj...

Nista od toga, Samantha nesto njake, Ljiljana Smajlovic se ukljucuje telefonski, al' u studiju jos jedan lik... ja vidim nesto mi poznat. Taj bogme brani Srbski interes... u stvari... hmmm... vise, tako da kazem, napada Americku "pax americana" spoljnu politiku...

mislim se, odakle znam ovoga, hmmmm, nije neki da kazes celebrity.... kad mi odjedared sine!

U New Yorku, nekom klubu na LESU, izasli Mare & myself da popusimo cigar, kad na pola metra od nas stoje neki Ameri i nesto filosofiraju o politici. Mare i ja opusteno, koveli ko jos na svetu zna srpski, krenemo da ih malko ogovaramo, tipa "vidi ove istripovane Amere, kao puse (sto je u Americi znak pobune i offstreamizma) i prave se pametni, misle da su cool", nesto u tom stilu. Jedan amer se vrati unutra a ovaj drugi nas nesto kao gleducka i onda nam se (au, blama i srama) obrati na sasvim solidnom srpskom. Mi se napravimo blesavi, koveli sta je cuo od ogovarke cuo, sta se moze, i krene tu neki razgovor: prica on nama kako je novinar, kako je izvestavao sa Kosova za vreme bombardovanja, kako se sad vratio iz Iraka itd. I sad pazi, gomilu stvari on zna o Kosovu, svasta nam napricao (o nekim albanskim placenicima sa kojima se pajtao itd i nekim srpskim razbojnicima, mare je bolje to zapamtio), al' meni nesto sumnjiv, reko bi covek nema vise od 30 dina, pa kad je bio na Kosovu, i jos kao izvestavao za Washington Post?! Ispostavi se da ima zenu (ili bivsu zenu, ne secam se) srpkinju, pa zato zna srpski i gomilu nekih srpskih prijatelja. Fino se mi tu sa njim ispricamo i zgotivucnemo, al' ja ga nesto fajlujem da 100% malo preuvelicava svoja novinarska dostignuca.

No da se vratim na pocetak: evo ga na youtube debatuje Kosovo! kikiki
(upisite "Serbia Kosovo (great debate)" na search ako vas zanima clip)

Izgooglovah ga, nije preuvelicavao.

Cak i napisao neku knjigu koja zvuci super.

Tako da je uzasno cool kako je svet mali, a zivot zanimljiv!

15 comments:

Anonymous said...

danas sam ugledala bilbord!!!
BARACE OBAMA BUDI UVEK S' NAMA
:))))

Anonymous said...

Carski Bilbord!

Nisam ga videla, ali sam procitala u Blicu da to pise, a slika je krug od evropskih zvezdica a unutra sajkaca!

Carski...

To se Srbi loze posto je Obama senator iz Ilinoisa, gde je guverner Srbin i, naravno, u Cikagu ima puno Srba, ali realno gledano (a ja bas pratim) nista Obama nit i jedan njegov saradnik nije izjavio sto bi nam dalo razloga da verujemo da se protivi nezavisnosti Kosova.

MPK Power said...

Pa, nema šta Obama da se protivi, kad je Amerika priznala. ALi, zato bi sigurno bio naklonjeniji Srbiji od Hilari, a verovatno i od Mekejna. Ali, to samo naravno ako bi se formirala demokratska vlada. A, što bi taman moglo da bude na izborima na jesen, da nam se ključni izbori poklope sa ključnim američkim (kao i 2000!).
Da padne vlada Koštunica-SRS, koštunica da iščezne iz političkog života, radikali naravno da imaju mnogo, ali nedovoljno i vladu da formiraju DS-g17, LDP i manjine. I, onda Obama (koji bi u međuvremenu pobedio u SAD) da kaže kako je dosta bilo zezanja sa Srbijom i kako mora brže da se integriše u EU.
Eh, sweet dreams....
Eh,

Anonymous said...

Pa, u tom smislu, "naklonjeniji" se prevodi u pumpanje para u Srbajzer + insistiranje na povratku Srba izbeglica na Kosovo, njihovim pravima itd.
Nema govora o nekoj naklonjenosti koja bi znacila preispitivanje nezavisnosti (sto se Srbalj sad nada).

Covek je jasno rekao da je NATO veliki uspeh Klinton administracije, a da je politika USA prema Srbiji i Kosovu jasna.

Ali slazem se da je Obama bolji u svakom slucaju (mislim, o cemu pricamo), sve i da nije iz Cikaga, nema taj bully odnos prema malim zemljama sa kojima se ne slaze, nego kao lets talk & see what we can do...

Drugo, brate, mozemo mi da se pravimo blesavi, ali realno je da Clinton nije bas naklonjena Srbima. Sto ti kazes, ona (kao republikanci) tezi da simplifikuje komflikte tako sto ucesnike u istima deli na "dobre" i "zle" pa se stavi na stranu dobrih, a zlima ko j$#% mater.

Al' opet, kazem ti, koligo god Obama ortaci bili kulturniji, gotivniji i sta hoces, pogledaj pomenutu debatu - Samantha Power misli da je NATO bombardovanje, koliko god ilegalno, bilo neizbezno (jer nisi imao drugi nacin da sprecis Slobino divljanje na Kosovu - mislim da cak koristi rec genocid) + da je nezavisnost Kosova pravo resenje.

Ono sto licno mislim da je realnije ako Obama postane precednik i nastavi sa ovom svojom humanom-kenedi retorikom, je da ce Srbi da gotive njega. Da ce da mu veruju. Da ce stvarno da popravi taj imidz Amerike i olaksa nasim vlastima da bez blama i problema pred sopstvenim narodom ucvrscuju diplomatske, ekonomske i kakve 'oces odnose.

Inace, napravicu poseban post na temu potencijalne kradje preliminarnih izbora u Americi, to sad postaje aktuelno... :)

Anonymous said...

nisam mogla odoljeti da ne ostavim ovdje komentar. do tvog bloga sam došla sasvim slučajno, a upravo čitam scahill-ovu knjigu koja je fenomenalna. inače, baš me zanimalo od kuda potječe ta njegova strast prema srbija/kosovo pitanju pa mi je ova tvoja priča otvorila oči :-) a usput, kada sam ja bila u nyc-u meni se nije desilo da sam srela takve cool ljude, ha ha. pozdrav.

Anonymous said...

Hey anonymous,

dobrodosla! i drago mi je da nisi odolela jer...

gde si nabavila knjigu? jel znas kako mogu do nje da dodjem?

Zvucao mi sisopsis bas zanimljivo & sve u svemu, cita mi se...

Anonymous said...

hej dolfie. knjigu sam naručila preko amazona. sa poštarinom me je došlo oko $25 što je sasvim prihvatljivo. super je što se na knjige ne plaća carina pa nije bilo nikakvih dodatnih troškova (a i sama knjiga stigne jako brzo!). ako odeš na amazon i potražiš blackwater, možeš pročitati cijelo prvo poglavlje, samo da dobiješ ideju o stilu i knjizi...eto, budem i u buduće navratila do tvog bloga :-) pozdrav.

Anonymous said...

Hey, mnogo hvala!
Par puta sam nesto htela da narucim sa tog Amazona pa se sve nesto neckala, al' mislim da cu sad ipak da se okurazim :)

Ovo, inace, nije moj-moj blog, nego nas cetvoro zajedno uredjujemo (mada sam ja najazurnija, cinjenica)...

MPK Power said...

a ja najseksipilniji

sestra luzerka said...

nije četvoro nego petoro.
a ako je mpkp najseksipilniji, onda sam ja naženstvenija. inače bi bio on.

Anonymous said...

@dolphie: ja naručujem preko amazona već godinama i nikada nisam imala ama baš nikakvih problema. sve one priče o krađi brojeva kartica...ne znam, meni se to nikada nije desilo a naručivala sam preko više stranica. npr. jednom sam naručila cd (baš preko amazona) i poslali su mi praznu kutiju, bez cd-a. ja sam im onda poslala mail u kojem sa napisala da mi nije došao sam cd i oni su bez ikakvih pitanja odmah poslali cd (sa kutijom ;-). tako da stvarno imam samo pozitivna iskustva. a i sama znas koliko je customer service važan u americi - ipak nije to balkan :-)

@mkp: šteta samo što ne mogu vidjeti sliku tog tvog seksipila ;-)

@svi: sviđa mi se ideja gdje petero ljudi uređuje blog. budem malo pročešljala sve postove u pauzi na poslu. što je češće nego bi pomislili!

Anonymous said...

anonymous,

ma nije frka to za kartice - ovde imas da uzmes neku Visu Virtuon - karticu koja se koristi samo za net tako da cak i ako ti neko skine broj, moze da ti ukrade samo ono sto imas na toj kartici (nije vezana za tvoj dinarski ili devizni racun nego za svoj, poseban, net racun).

To je super kao sredstvo kontrole i tu je sve ok, jedino sto me plasi je f-u-c-k-i-n-g srpska carina/posta koja voli da zaviri u paket a bogme i da zdipi, sto se ljudima cesto desavalo...

Al' kazem, ipak cu da probam.
(s)he who dares wins :)

Inace, pa da, petoro nas je, 3 cice i jedan Marko... ure more than welcome da procesljavas & join in the debates

MPK Power said...

Nas je 4+1. Dakle, 3 cice, ja i pridruženi član MC iliti may price. Ona ti dođe nešto kao Hrvatska u Savetu bezbednosti.

A, da, oće da zdipaju naši na carini,a očigledno ne samo našoj, i to kad ti je došao prazan disk, nadam se da ne misliš da je amazon nešto pogrešio. :)

Ja sam jednom samo narucio 2 dvdja preko amazona i, naravno, stigao mi je samo jedan.
Drugi je Abre los ojos, koji ne nađoh nigde drugde do na amazonu. Al', nadam se da će ga biti sad u londonu ili nyc-u.

Anonymous said...

prvo mi je trebalo sekundu dvije da skužim što je to savet bezbednosti a onda kada sam skužila (vijeće sigurnosti) odvalila sam se smijati - dobra ti je usporedba! inače, ne vidim u čemu je poanta biti pridruženi član osim zadovoljstva da smo za to mjesto pobijedili jednu češku ;-) u svakom slučaju, nadam se da je vaš pridruženi član korisniji od hrvatske u dotičnom vijeću!

e pa cd koji sam naručila je bila singlica od REM-a tako da ne vjerujem da se baš potrefio carinik koji je REM fanatik i da mu je bilo stalo do 3 pjesme (a strana plus dvije b strane)! no sada ozbiljno, u društvu hrvatskom je dosta toga trulo ali ne kradu se sadržaji pošiljaka. iskreno, nisam čula za te slučaje a uz to ja sam godinama bila fanatik koja je skupljala live snimke koncerata (cd i dvd) i razmijenila sam niti sama ne znam koliko pošiljaka (teško mi je procijeniti koliko no recimo minimalno 150). a da ne spominjem da sam jednom kupila kartu za koncert preko ebay-a i 80 eura poslala u najobičnojoj kuverti u austriju (jer jelte nije bilo drugog načina)! slala sam gotovinu i za još neke druge stvarčice kupljene preko ebay-a i sve je uvijek dolazilo. zato: same riječi pohvale hrvatskoj pošti i carinicima :-)

a što se tiče srpske carine - nekako vas u potpunosti razumijem. naši srpski kupci i distributeri puni su priča o birokraciji, graničnim prijelazima i povuci-potegni situacijama...

hm, visa virtuon....shvaćam princip ali mislim da toga tu nema. najbliže tome bi bio sveprisutni paypal. ja za online kupovinu koristim american express karticu ili "običnu" visu na koju mi sjeda plaća - što zapravo nije dobra ideja kada bolje razmislim!

abre los ojos je jedan od mojih dražih filmova. a američku inačicu tog filma (vanilla sky) bolje je ne komentirati. ja imam taj film na vhs-u (snimljeno sa tv-a) pa ako ga ne nađeš vani ja ti ga mogu poslati - nije da mi više ta kazeta treba. ili probati skinuti film? no ako baš hoćeš original onda ti ne mogu pomoći :-)

eto, ja se malo raspisala i sad se vraćam natrag poslu...

Anonymous said...

E, jeste, to su te neke fine razlike ako-smem-da-kazem mozda cak i mentalitetske, izmedju vasih i nasih drzavnih sluzbenika. Ovaj nas, kad bi mu ruku palo, zdipio bi i REM, ne sto voli grupu, nego kad vec moze - sto da ne, pa ce posle da vidi sta ce s time...

Druga mentalitetska razlika je verovatno i dobra stara srpska paranoja, pa sve i da ukupno postoji 3 postara koji ce da zdipe, a realno je mnogo veca sansa da ce posiljka da ti neometano stigne, srbin ce da se istripuje da sve-i-sva radi protiv njega, pa tako i sopstveni carinik ili postar...

No, dobro, ima u tome i nekih prednosti, samo mi sad ne padaju napamet... :)